مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تلسکوپ فضایی هابل از یکی از تنها‌ترین کهکشان‌های جهان که در منطقه‌ای مشهور به بیابان کیهانی رصد شده، تصویربرداری کرده‌است.

کهکشان

براساس گزارش MSNBC، كهكشان NGC 6503 كه در حاشيه بيابان كيهاني واقع شده،‌در تصوير جديد هابل به زيبايي خودنمايي مي‌كند. هابل اين عكس را در نور مرئي و فرابنفش به ثبت رسانده و رنگ‌هاي مختلف در آن مناطق گازي و مناطق تولد ستارگان را آشكار مي‌سازند.

کهکشان

عكس هابل از NGC6503 نشان مي‌دهد اين كهكشان به تنهايي در منطقه‌اي مرده به نام محله خالي با وسعت 150 سال نوري واقع شده‌است. فاصله اين كهكشان از زمين نزديك به 18 ميليون سال نوري است و در صورت فلكي دراكو واقع شده‌است.

موقعيت عجيب اين كهكشان در حاشيه منطقه مرده كيهاني باعث شده تا استفان جيمز اومآرا آن را در كتاب گنجينه‌هاي پنهان خود كهكشان گم شده در فضا خطاب كند. تصوير هابل از اين كهكشان مناطق مختلفي از آن را به وسعت‌هاي مختلف به نمايش گذاشته‌است، مناطق سرخ‌رنگ گازي، ستاره‌هاي آبي نوزاد، و رشته‌هاي غبار به رنگ قهوه‌اي تيره كه در سرتاسر بازوهاي درخشان و مركز كهكشان ديده مي‌شوند. اين تصوير از تركيب رصد‌هايي به دست آمده كه هابل در سال‌ 2003 و 2013 انجام داده‌است.

کد خبر 298019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha