همشهری آنلاین: بهره‌برداری از فاز اول کارخانه ایران خودرو تبریز ، همزمان با دومین روز از هفته دولت، شنبه 3 شهریور با حضور معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

به گزارش ایرنا، با راه‌اندازی فاز اول، تولید خودروهای وانت پیکان و سواری روا (roa) ‬آغاز می‌شود.

در این مرحله و همچنین با تکمیل فازهای دوم و سوم این کارخانه در مدت ‪ ۱۸‬ماه آینده ‪ ۱۵۰‬هزار دستگاه از خودروهای مزبور تولید خواهد شد.

ظرفیت اشتغال زایی این کارخانه به‌طور مستقیم سه هزار نفر و به صورت غیر مستقیم ‪ ۲۵‬هزار نفر است.

عملیات اجرایی نصب خط تولید کارخانه ایران خودرو تبریز از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده است.

کمیته راهبری گروه‌صنعتی ایران‌خودرو، مسوولیت سیاستگذاری، نظارت و تعیین راهبردهای طرح را برعهده دارد و بخش خصوصی، تمام مراحل اجرایی را با هماهنگی این کمیته انجام خواهد داد.

این کارخانه با مشارکت ‪ ۵۱‬درصدی شرکت ایران خودرو و ‪ ۴۹‬درصدی بخش خصوصی در زمینی به مساحت ‪ ۱۵‬هکتار در ‪ ۳۰‬کیلومتری جاده تبریز- آذرشهر احداث شده است.

به گفته‌ محمدرضا زنوزی، مدیرعامل این شرکت، حجم سرمایه‌گذاری ریالی این کارخانه در پایان زمانبندی راه‌اندازی فازهای دوم و سوم افزون بر دو هزار میلیارد ریال خواهد بود.

موقعیت اقتصادی و صنعتی منطقه آذربایجان، دسترسی آسان به شبکه سراسری راه آهن، نقش اشتغال زایی و امکان صدور محصولات آن به کشورهای مجاور از جمله ویژگی‌های این کارخانه است.

به علت پتانسیل و ظرفیت‌های صنعتی موجود در شهر صنعتی تبریز، هم‌اکنون ‪۹۸‬ درصد از قطعات مورد نیاز انواع خودروها در ناحیه صنعتی غرب آن تولید می‌شود.

کد خبر 29798

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز