زنی ۱۰۶ساله با شرکت در همایش پیاده روی در شهرستان جاجرم مسیر ۳ کیلومتری این همایش را با موفقیت طی کرد.

ربابه

صبح روز جمعه قريب به 35 هزار نفر در همايش پياده روي شهرستان جاجرم واقع در استان خراسان شمالي شركت كردند اما شرايط يكي از شركت‌كنندگان با بقيه متفاوت بود. او كسي نبود جز ربابه ميرابي مقدم، زن 106ساله جاجرمي. اين زن كه در اين سن سالم و سرحال است درحالي‌كه نوه‌هايش دورش حلقه زده بودند در خط شروع همايش در ميدان امام خميني‌(ره) حاضر شد و پابه پاي ساير شركت‌كنندگان مسير 3كيلومتري تا پارك لاله را طي كرد.

مجيد جودت رئيس هيأت ورزش‌هاي همگاني خراسان شمالي در اين‌باره به همشهري مي‌گويد: حضور اين زن موجب شگفتي همه شده بود. طوري كه جوان‌تر‌ها با ديدن اين زن 106ساله با انرژي بيشتري به مسير ادامه مي‌دادند. اين خانم با انرژي زيادي همايش را شروع كرد و بدون هيچ مشكلي از خط پايان گذشت. خانم ميرابي مقدم كه متولد روز نهم بهمن‌ماه سال 1288 است انگيزه‌اش از شركت در اين همايش را ورزش و تشويق ديگران به ورزش عنوان كرده و درباره راز سلامتي‌اش به همشهري مي‌گويد:

تغذيه خوب به سلامتي كمك مي‌كند. من غذاهاي ترش، شور و چرب نمي‌خورم و قبل از مصرف غذا ابتدا آن را مي‌چشم تا غذاي مضري نخورم. وي كه صاحب 7فرزند و 162نوه، نتيجه و نبيره است در اين سن و سال همه كارهاي شخصي‌ خودش را انجام مي‌دهد و هيچ بيماري خاصي ندارد. او مي‌‌گويد: در اين سال‌ها تلاش كردم ورزش كنم و اميدوارم سال آينده هم بتوانم در اين همايش شركت كنم.

کد خبر 297974

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha