چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بلند قدترین ایرانی بعد از سه سال تلاش حالا در تیم ملی والیبال نشسته به همراه دیگر هم تیمی‌هایش تمرین می‌کند.

مرتضی مهرزاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ بسیاری و یا دقیقتر بگوییم لااقل بینندگان ماه عسل ، مرتضی مهرزاد را از ماه عسل ماه مبارک رمضان سال 88 می‌شناسند.

مرتضی پسری که به جهت قد بلندش میهمان ماه عسل شده بود. او با قد 246 سانتی‌متر به عنوان بلندترین مرد ایران شناخته می‌شود.

قد او در سپتامبر 2011 توسط اعضای تارنمای TheTallestMan.com اندازه‌گیری شد.

اندازه پهنای کف دست او در حدود 27 سانتی‌متر است. قد نشسته او 123 سانتی متر و 201 سانتی متر ارتفاع نشسته او وقتی که دستهایش را بلند می کند است.

بلند قامت‌ترین ایرانی شبی که میهمان برنامه احسان علیخانی بود از آرزوهایی سخن به میان آورد که شاید فکر نمی‌کرد روزی جامه عمل بر قامت خود ببیند.

در آن برنامه مهرزاد که سعی می‌کرد مشکلاتش را آرام و در گوش مادر به علیخانی برساند، از مشکلات زندگی‌اش گفت.

مهرزاد که یک پرسپولیسی تمام عیار است در آن برنامه از دیدن علی کریمی بعنوان بزرگترین آرزویش یاد کرد.

کریمی که آن شب از قضا برنامه ماه عسل را دیده بود و می‌دانست دیدن او بزرگترین آرزوی مرتضی بوده، او را در آغوش کشید.

شاید مرتضی هرگز باورش نمی‌شد که پس از بیان بزرگترین آرزویش در ماه عسل، تنها بعد از گذشت چند ساعت به رویایش برسد و فوتبالیست محبوبش را در یک‌قدمی‌اش ببیند.

مرتضی طی سالهایی که در منزل بود و خود را از جامعه و مردم دور و جدا می دانست بسیار گوشه گیر و منزوی بود.

مادرش با آنکه از بیماری رنج می برد یک تنه به مشکلاتش رسیدگی کرده و فرزندش را تر و خشک می کرد.

مادر دست به دامان مسوولین شد تا بلکه چاره ای برایش بیاندیشند. در کنار تحمل رنج بیماری، کم رویی و خجالت کشیدن از مردم، عدم وجود لباس و کفش به اندازه پای مرتضی و مشکل راه رفتن به سبب عارضه از قسمت پا، عدم داشتن وسیله نقلیه مناسب با توجه به قد بلند که در خودرو سواری ممکن نبود و ... هم دلیل مهرزاد بر ماندن در منزل بود.

مرتضی که متولد سال 1366 بوده و هم اینک 28 ساله است آن شب به کریمی از پاهایش گفته بود. از اینکه یکی از پاهایش از پای دیگر 10 سانتی‌متر کوتاه‌تر است و اگر شرایط مهیا شود، می‌تواند با انجام عمل جراحی بار دیگر تناسب پاهایش را برقرار کند.

می‌گفت که اگر مشکل پاهایش برطرف شود، می‌‌خواهد بسکتبالیست شود!

کریمی به او قول داده بود که اگر مرتضی بسکتبالیست شود برای تماشای بازی‌اش به ورزشگاه برود.

آن روزها گذشت و اگر چه مشکل پاهای مرتضی آن طور که می خواست حل نشد و او بسکتبالیست نشد اما حالا علی کریمی می تواند برای دیدن بازی های او به جای سالن بسکتبال به سالن های والیبال نشسته برود.

مرتضی 16 ساله بود که در پی وارد شدن ضربه شدید به ناحیه لگن تحت عمل جراحی قرار گرفت و از آن پس بود که کم کم متوجه شد پای راستش از پای چپش کوتاه تر است.

گویا از اینجا بود که خداوند تقدیری دیگر را برای مرتضی مهرزاد رقم زد چراکه او طی شش سال 57 سانتی متر قد کشید و از یک متر و 90 سانتی متر به دو متر و 44 سانتی متر رسید!

اما داستان زندگی مرتضی مهرزاد از حدود سه سال پیش وارد مرحله جدیدی شد.

فدراسیون جانبازان و معلولین فراخوانی می دهد برای شناسایی استعدادهای جدید تیم ملی والیبال نشسته.

مرتضی در این فراخوان شرکت می کند و از سوی رضایی سرمربی تیم ملی و همکارانش دیده می شود.

مرتضی از آن روز تا حدود همین دو ماه پیش زیرنظر فدراسیون جانبازان و معلولین تلاش می کرد تا شاید روزی بتواند در یکی از پرافتخارترین تیمهای ملی ورزشی ایران به میدان برود.

20 اردیبهشت 94 روزی که مسابقات والیبال نشسته کشور های خواهر خوانده اصفهان آغاز شد ، مرتضی تحقق رویاهایش را به چشمش دید.

حسن بخشعلی پور به عنوان سرمربی و حسن محمدی به عنوان مربی تیم ملی ب والیبال نشسته در مسابقات اصفهان به چشم خود دیدند که مرتضی مهرزاد طی این سه سال تا چه میزان رشد کرده است.

درخشش مرتضی در مسابقات خواهرخوانده های اصفهان هادی رضایی سرمربی تیم الف را مجاب کرد تا نام مرتضی را در فهرست دعوت شدگان به اردوی جدید تیم ملی معرفی کند .

حالا مرتضی مهرزاد چند روزی است که در کنار هم تیمی هایش تلاش می کند تا به همراه تیم ملی والیبال نشسته ایران در رقابت‌های پارالمپیک 2016 ریو بدرخشد.

علی کریمی حالا می تواند به قول خود عمل کند و برای دیدن بازی های مرتضی به سالن های والیبال برود و یا لااقل آرزو کند که مرتضی و هم تیمی هایش در تیم ملی والیبال نشسته قهرمان پارالمپیک شوند تا این تیم که عنوان همیشگی قهرمانی اش را در پارالمپیک 2012 لندن و مسابقات قهرمانی والیبال نشسته جهان در سال 2014 با نایب قهرمانی و سومی عوض کرده است ، این بار بر بلندای سکوی افتخار بایستند

کد خبر 297101

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha