شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران از اهتمام ویژه شهرداری برای شناسایی خیرین و فقرا و اتصال آنها به یکدیگر خبر داد.

به گزارش ايسنا، محمدباقر قالیباف ظهر امروز در همایش بزرگ ائمه جماعات مساجد شهر تهران با بیان اینکه بعد از سال‌ها مبارزه و به برکت پیشتازی روحانیت و امام خمینی (ره) توانستیم به نظامی ولایی برسیم، گفت: بعد از انقلاب تلاش شده است که دین و تبلیغ آن در ساختار نظام و حکومت آورده شود که مخالفتی با آن ندارم اما اگر احساس می‌کنیم که تنها از این طریق می‌توانیم ذهنیت و رفتار مردم را دینی کنیم، اشتباه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری در برگزاری نماز و امر به معروف اول شد، ادامه داد: من بارها اعلام کرده‌ام که نماز و امر به معروف چقدر مظلوم است که شهرداری در آن اول شده است.

شهردار تهران با اشاره به اهمیت زندگی قرآنی در کشورمان افزود: در جامعه اسلامی نباید فقر و تکاثر وجود داشته باشد.

قالیباف با بیان اینکه شهرداری تهران امروز از موضوع فقر رنج می‌برد، گفت: یکی از راه‌های برطرف کردن فقر احسان است.

وی با بیان اینکه 600 هزار خانواده ثروتمند در تهران وجود دارد، تصریح کرد: 200 هزارخانوار نیازمند که به نان شب خود محتاج هستند در شهر تهران وجود دارد و جای سوال است که آیا این خانوارهای ثروتمند نمی‌توانند سه نوبت در هفته به فقرا غذا بدهند؟

شهردار تهران با بیان اینکه شناسایی خانوارهای فقیر و ثروتمند باید با محوریت مساجد در محلات صورت گیرد، گفت: امسال تلاش می‌کنیم که با همت و همراهی مجموعه و سازمان‌های شهرداری خیرین به فقرا متصل شوند و حتی مجموعه شهروند نیز تخفیفات 30 الی 40 درصدی برای این سبدهای خیرین در نظر گرفته و حتی درصدد ایجاد ساختار و سازمان هستیم که دیگر در پایتخت فردی گرسنه نخوابد.

قالیباف با بیان اینکه منظور من از فقرا متکدیانی که ماهانه 5 الی 6 میلیون تومان درآمد دارند، نیست، افزود: افراد محترمی در این شهر زندگی می‌کنند که حداقل‌های زندگی را ندارند و باید با کمک مساجد شرایطی فراهم شود تا خیرین ثروتمند به نیازمندان متصل شوند.

شهردار تهران در پایان با بیان اینکه طرح کمک به فقرا تنها در ماه مبارک رمضان نیست، گفت: ما نوکری مساجد را می‌کنیم تا مساجد فرهنگ قرآنی و زندگی مومنانه را در جامعه ترویج دهند و امیدواریم تا رمضان سال آینده کمک خیرین به فقرا نهادینه شود.

کد خبر 297941

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha