همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس با بیان این که ورود فاضلاب به دریا، خلیج فارس و نوار ساحلی شهر را به‌شدت تهدید می‌کند؛ گفت: حدود ۱۰سال است که فعالان محیط زیست و گروه‌های مردمی درمورد ریختن زباله به دریا سکوت کرده‌اند.

فعالان محیط زیست درمورد ریختن زباله به دریا سکوت کردند

به گزارش ایرنا، حسین رنجبر روز چهارشنبه در همایش و کارگاه آموزشی محیط زیست افزود: از مسیر خورهای شهر بندرعباس زباله و فاضلاب وارد دریا می‌شود که آثار مخرب زیست محیطی زیادی به دنبال دارد.

وی ، با اشاره به این که بسیاری از ملوانان کشتی‌ها مسایل زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند، خاطر نشان کرد: شهرداری یک سری وظایف در حوزه محیط زیست بر عهده دارد اما در این مسیر تنها مانده است و فعالان زیست محیطی و سمن‌های مردم نهاد نیز با شهرداری همکاری نکردند.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس اظهار کرد: چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 به ما می‌گوید باید جامعه ایرانی برخوردار از سلامت، رفاه و امنیت اجتماعی و برخی حقوق اجتماعی دیگر باشد، که اولویت قرار دادن بحث‌های مرتبط با سلامتی نشان‌دهنده اهمیت محیط زیست است.

رنجبر با تاکید بر این که در اصل 50 قانون اساسی حفاظت از محیط زیست یک وظیفه عمومی تلقی شده، تاکید کرد: آیا همه مردم به این قانون عمل می‌کنند و یا این که تا چه اندازه فعالیت‌های اقتصادی با محیط زیست سازگار است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات شهرداری بندرعباس در زمینه حفاظت از محیط زیست، افزود: شهرداری بندرعباس این مهم را در اولویت قرار داده است و در این راستا برای ساماندهی و جمع‌آوری زباله‌ها تلاش زیادی شده و حتی خرید زباله و ایجاد کیوسک‌های مربوطه را نیز در دستور کار دارد.

این مسئول بیان داشت: روزانه 320 تن زباله در شهر بندرعباس تولید می‌شود که حدود یک تن آن زباله عفونی است که شهرداری هر روز به جمع‌آوری آن می‌پردازد.

وی با اشاره به این که همه نهادهای مسئول شهر باید در برابر آیندگان پاسخگو باشند، تاکید کرد: پلاستیک با عمر بالا، یک آسیب جدی برای تمام دنیا محسوب می‌شود که آسیب‌های زیادی را متوجه استان نیز کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس با تاکید بر این که تلاش داریم در شهر برای مقابله با آلودگی‌ها از سمن‌های زیست محیطی استفاده کنیم، اظهار کرد: اجرای پروژه BRT برای کاهش سفرهای درون شهری و همچنین جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و کنترل جانوران موذی مانند موش‌ها یکی دیگر از اقدامات شهرداری بندرعباس در راستای حفاظت از محیط زیست شهری است.

رنجبر گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرداری بندرعباس، کمبود آب برای توسعه فضای سبز است که این مساله سرانه فضای سبز را کاهش داده است.

کد خبر 297937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha