پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیکر آیت الله امینیان بعد از اقامه نماز میت به امامت آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان در جوار حرم مطهر سید جلال‌الدین اشرف به خاک سپرده شد.

aminian

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیکر این عالم وارسته گیلانی درمیان حزن اندوه جمع زیادی از مسئولان، علما، روحانیان و مردم ولایتمدار گیلان ازکانون بسیج تا حرم سید جلال الدین اشرف شهرآستانه اشرفیه تشییع شد.

در این مراسم شخصیت هایی نظیر آیات ا... حائری شیرازی عضو خبرگان رهبری، قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و یکی از نمایندگان گیلان درمجلس خبرگان رهبری ، عاملی نماینده ولی فقیه دراردبیل وعضو مجلس خبرگان رهبری به نمایندگی ازهیات رییسه مجلس خبرگان رهبری ورودباری از علمای برجسته گیلان و همچنین جمعی ازنمایندگان گیلان درمجلس شورای اسلامی حضورداشتند.

آیت الله امینیان عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه آستانه اشرفیه ظهر دیروز در سن 89 سالگی پس از سال ها تحمل رنج بیماری بر اثر ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

وی در سال 1305 در روستای فتیده لنگرود دیده به جهان گشود در سال 1323 در سن 18سالگی برای تحصیل علوم دینی به قم رفت.

آیت الله امینیان از محضر آیات عظام بروجردی، امام خمینی، طباطبایی، محقق داماد، گلپایگانی، مرعشی نجفی، شریعتمداری ، عبدالنبی عراقی، مرتضوی گیلانی، میرزا هاشم آملی و بهجت دروس دینی را فراگرفت.

این عالم وارسته گیلانی با شروع نهضت امام خمینی مبارزاتش را علیه رژیم شاهنشاهی آغاز وبارها در مجالس وعظ و خطابه چهره منحوس این رژیم را برای مردم افشا کرد.

آیت الله امینیان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز برای اعتلای اسلام ،انقلاب و نظام از هیچ تلاشی فرو گذار نکرد و در این راه با تقدیم فرزند شهیدش محمد تقی امینیان دینش را به انقلاب و نظام ادا کرد.

وی از سال 1363 امام جمعه آستانه اشرفیه شد.

آیت الله امینیان یکی از4 نماینده گیلان در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود.

این عالم فرزانه گیلان در 3 دوره گذشته این مجلس هم حضور داشت.

آیت الله امینیان موسس حوزه علمیه آستانه اشرفیه هم بود و در تاسیس بسیاری از موسسات خیریه هم در این شهرستان نقش تاثیرگذاری داشت .

از وی آثاری نظیر مبانی اخلاق اسلامی ، مبانی فلسفه اسلامی، از اسلام تا ارتداد و قرة العین در نماز منتشر شده است.

کد خبر 297819

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha