سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سایت ارتش آمریکا در پی حمله هکرها از کار افتاد. رد این حمله سایبری به سوریه می‌رسد. رئیس‌جمهور آمریکا در پی تقویت فنی سیستم‌‌های کامپیوتری در این کشور است.

هکرهای سوریه سایت ارتش آمریکا را از کار انداختند

به گزارش دويچه وله، سایت www.army.mil هدف یک حمله سایبری قرار گرفته است. به نقل از منابع رسمی، این سایت که مخاطب آن عموم مردم هستند، حاوی اطلاعات محرمانه ‌پرسنلی نیست.

ارتش آمریکا تأکید کرده که در حمله هکرها اطلاعاتی از این سایت دزدیده نشده است. سخنگوی ارتش آمریکا در واشنگتن اعلام کرد که پس از کشف این حمله سایبری "اقدامات امنیتی مناسب" در نظر گرفته شده‌اند.

"ارتش الکترونیکی سوریه" که به حکومت بشار اسد نزدیک است، با انتشار پیامی در توئیتر مسئولیت این حمله سایبری را بر عهده گرفته است.

هکرها گفته‌اند که با انتشار پیام‌هایی روی این ‌سایت، آموزش شورشیان سوریه توسط ارتش آمریکا را محکوم کرده‌اند. "ارتش الکترونیکی سوریه" در چندین حمله سایبری به سایت‌های رسانه‌های مختلف در سال‌ گذشته دست داشته‌است.

از جمله قربانیان این حملات، سایت‌های روزنامه‌های "نیویورک تایمز" و "واشنگتن‌ پست"، حساب کاربری آژانس خبری فرانسه در توئیتر و حسا‌ب‌های کاربری شبکه جهانی بی‌بی‌سی‌در
شبکه‌های الکترونیک وابسته به دولت آمریکا اخیرا بارها قربانی حملات سایبری شده‌اند.

هفته گذشته نيز اعلام شد که اطلاعات شخصی تا چهارمیلیون کارمند فعال و سابق دولت آمریکا از شبکه مدیریت پرسنلی دولت آمریکا دزدیده شده است. به نقل از رسانه‌ها این حمله سایبری از چین برنامه‌ریزی شده بوده است.

پایان ماه مه نیز اعلام شد که هکرهای ناشناس با حمله به اداره مالیات آمریکا داده‌های حدود یکصد‌هزار مالیات‌‌دهنده آمریکایی را دزدیده‌اند. به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، رد این حمله سایبری به روسیه می‌رسد.

در ماه اکتبر (مهر ماه گذشته) نیز سیستم‌های کامپیوتری کاخ سفید و وزارت‌خارجه آمریکا هدف حمله هکرها قرار گرفتند. به نقل از رسانه‌ها رد این حملات نیز به روسیه می‌رسیده است.

رئیس‌جمهور آمریکا حال اعلام کرده که مقابله با هکرها را شدت خواهد بخشید. او در پایان نشست گروه 7 در ایالت بایرن آلمان تصریح کرد که سیستم‌های کامپیوتری قدیمی در آمریکا "آسیب‌پذیری قابل‌توجهی" دارند.

باراک اوباما هشدار داد که این مشکل سرعت بیشتری خواهد یافت و افزود که ضروری است آمریکا از نظر فنی آماده و دستکم به اندازه مهاجمان به روز باشد.

کد خبر 297645

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha