شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

گروهی از فعالان ضد‌اسلام در شهر فونیکس در ایالت آریزونای آمریکا قصد دارند امروز (همزمان با اذان مغرب به وقت محلی در فونیکس) «در حمایت از آزادی بیان» مقابل مسجدی در این شهر تجمع کنند.

دفاع ازآزادی بیان با اسلحه

اين تجمع كه از سوي جان ريتزهيمر، عضو سابق نيروي دريايي آمريكا كه اكنون به جمع فعالان ضد‌اسلام در اين كشور پيوسته ترتيب داده شده، قرار است توسط موتورسواران مسلح اجرا شود. در هماهنگي اين برنامه كه از طريق فيسبوك انجام شده بيش از 700نفر براي حضور در اين تجمع اعلام آمادگي كرده‌اند.

ريتزهيمر كه از شركت‌كنندگان خواسته با سلاح در اين تجمع حاضر شوند، گفته كه قرار است اين برنامه «در دفاع از آزادي بيان» به‌صورت «مسالمت‌آميز» و در اعتراض به حمله اخير 2 فرد مسلح به مراسم اهداي جايزه به برندگان مسابقه كاريكاتورهاي موهن به پيامبر اسلام(ص) برگزار شود. همزمان قرار است يك مسابقه كاريكاتور ديگر با همين موضوع برگزار و برنده نيز در همين تجمع اعلام شود.

اوايل‌ماه مي‌(13ارديبهشت) التون سيمپسون و نادير سوفي در اعتراض به برگزاري مسابقه كاريكاتورهاي توهين آميز به پيامبر اسلام(ص) كه از سوي پاملا گلر يكي از معروف‌ترين چهره‌هاي ضد‌اسلام در آمريكا ترتيب داده شده بود، به مراسم پاياني اين مسابقه در ايالت تگزاس حمله كردند. اين دو بلافاصله به ضرب گلوله پليس كشته شدند و گروه تروريستي داعش مسئوليت حمله را به‌عهده گرفت. تجمع امروز به اين دليل در مقابل مسجد فونيكس برگزار مي‌شود كه 2 فرد مهاجم به آن رفت‌وآمد مي‌كرده‌اند. اين تجمع يك روز پس از اعلام تصميم متروي واشنگتن براي توقف پخش آگهي‌هاي پاملا گلر انجام مي‌شود. پاملا گلر كه با وجود اعتراض‌هاي بسياري از آمريكايي‌ها همچنان به فعاليت‌هاي ضد‌اسلام خود ادامه مي‌دهد، تصميم داشت كاريكاتورهاي منتخب مسابقه تگزاس را به‌صورت آگهي در شبكه متروي واشنگتن پخش كند.

مركز تحقيقاتي اسلام هراسي در دانشگاه جورج تاون در واشنگتن در بيانيه‌اي كه روي وب سايتش منتشر شده اين تجمع را الهام گرفته از از چهره‌هايي چون پاملا گلر دانسته و آورده: «اين تجمع هيچ ارتباطي با آزادي بيان نمي‌تواند داشته باشد و تنها با هدف تنفرپراكني ترتيب داده شده است.» پليس اف بي‌آي اعلام كرده كه امروز حفاظت از اين مسجد در فونيكس را به‌عهده مي‌گيرد.

کد خبر 296574

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha