همشهری آنلاین: صدها نفر در ایالت تگزاس آمریکا با برگزاری تظاهرات اعتراضی خواستار اخراج افسر پلیس سفید پوستی شدند که اخیرا تصاویر بدرفتاری وی با نوجوانان سیاهپوست در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

اعتراض گسترده به بدرفتاری پلیس آمریکا با نوجوانان سیاهپوست

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از شهر 'مک کینی' ایالت تگزاس، سرجوخه 'اریک کاسبلت' افسر پلیسی که با نوجوانان سیاهپوست بدرفتاری کرده است تا تکمیل تحقیقات در این مورد در تعلیق به سرمی برد. همسایه های خانه ای در شهر مک کینی که در آن میهمانی بوده است روز جمعه گذشته (15 خرداد) به دلیل سروصدای زیاد با پلیس تماس گرفتند، اما پلیس با بعضی از نوجوانان حاضر در میهمانی به شدت بدرفتاری کرد و به سوی بعضی دیگر که خواستار جلوگیری از این بدرفتاری بودند اسلحه کشید.

در تصاویر ویدیویی منتشر شده از این حادثه کاسبلت افسر سفیدپوست پلیس به شدت با نوجوان سیاهپوست بدرفتاری می کند.

'دومینیک الکساندر' رییس گروه 'شبکه اقدام نسل بعد' که تظاهرات را ترتیب داده بود، گفت: ما خواستار اخراج این افسر پلیس و محاکمه او به دلیل بدفتاری با نوجوانان هستیم.

معترضان در این تظاهرات مسالمت آمیز با حمل پارچه نوشته هایی خواستار پایان دادن به خشونت نیروهای پلیس و مسئولیت پذیری آنها شدند. بدرفتاری پلیس آمریکا با نوجوانان سیاهپوست در حالی عصبانیت مجدد مردم را در پی داشت که شهرهای مختلف آمریکا در ماه های اخیر شاهد حوادث فراوانی از این دست بوده اند.

'مایکل براون'، جوان 18 ساله سیاه پوست آمریکایی در ماه اوت 2014 در شهر فرگوسن در ایالت میسوری به ضرب گلوله پلیس کشته شد که برای هفته ها این شهر را در آشوب و التهاب فرو برد.

تازه ترین خشونت توام با رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا نیز به شهر بالتیمور و مرگ 'فردی گری' سیاه پوست 25 ساله آمریکایی مربوط است که در بازداشت نیروهای پلیس درگذشت.

شهر بالتیمور نیز در اعتراض به رفتار نژاد پرستانه پلیس آمریکا، چندین روز با ناآرامی، هرج و مرج و اعتراضات گسترده مردمی روبرو بود.

مک کینی 150 هزار نفر جمعیت دارد و سیاهپوستان 10.5 درصد از جمعیت این شهر را تشکیل می دهند.

کد خبر 297628

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha