دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۱
۰ نفر

پرونده حقوق بشری آمریکا به‌ویژه بعد از وقایع اخیر و خشونت پلیس و کشته شدن چند شهروند سیاهپوست، امروز در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو بررسی می‌شود.

اين، بخشي از بررسي دوره‌اي وضعيت حقوق بشر كشورهاي عضو اين شوراست كه هر 4 سال يك‌بار صورت مي‌گيرد.آمريكا كه همواره از مدعيان حقوق بشر در همه كشورهاي جهان است و در جلسات شوراي حقوق بشر در ژنو همواره با پرونده‌ و سند ومدرك كشورهاي مختلف را در اين‌باره به پرسش مي‌گيرد، اكنون خود بايد در مقابل پرسش‌هاي مشابه قرار گيرد. ازجمله پرسش‌هايي كه در نشست امروز درباره وضعيت حقوق بشر آمريكا مطرح خواهد شد، علاوه بر خشونت و بدرفتاري پليس با سياهپوستان و قتل آنها، وضعيت وخيم زندان‌ها و بدرفتاري بامهاجران، حكم اعدام و حبس انفرادي است.

شنود و جاسوسي از شهروندان توسط سازمان‌هاي اطلاعاتي آمريكا از ديگر موارد نقض حقوق بشر در پرونده واشنگتن است.
مورد ديگري كه آمريكا امروز بايد در شوراي حقوق بشر در ژنو به آن پاسخ بگويد، شكنجه مظنونان توسط سيا است. همزمان ديروز به مناسبت روز مادر آمريكا، هزاران نفر از مادران آمريكايي با تظاهرات در واشنگتن و مقابل ساختمان كنگره، با مادران جواناني كه در خشونت پليس آمريكا جان خود را از دست داده‌اند اعلام همبستگي كردند.

در اين تظاهرات كه تظاهرات ميليوني مادران نام داشت، شركت‌كنندگان بعد از كنگره، به سراغ ساختمان وزارت دادگستري آمريكا رفتند و خواستار اصلاحات در رفتار و ساختار پليس شدند.ديروز همچنين 2 مظنون به قتل 2 افسر پليس در ايالت مي‌سي‌سي‌پي آمريكا دستگير شدند. اين سومين مورد از شليك به نيروهاي پليس در آمريكاست.

کد خبر 294705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha