سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادگاهی در اسپانیا ماه آینده به پرونده‌ای عجیب رسیدگی خواهد‌کرد که در آن زنی از وب‌سایت eBay به خاطر ممانعت از فروش املاک خورشیدی‌اش شکایت کرده‌است.

خورشید

براساس گزارش فاكس نيوز، زني 54 ساله به نام ماريا دوران ادعا دارد كه مالك خورشيد است و قصد داشته بخش‌هايي از اين ستاره را در eBay به فروش برساند اما اين وب‌سايت مانع شده‌است. 

اگرچه اين ادعا جنون‌آميز به نظر مي‌آيد، اما دادگاه مادريد اعلام كرد رسيدگي به شكايت دوران در دادگاه حق او است و بايد به آن توجه شود. اين دادگاه قرار نيست ادعاي اين زن درباره مالكيت خورشيد را مورد بررسي قرار دهد،‌ بلكه تنها به بخش احتمال تخطي وي يا eBay از توافقنامه فروش اين وب‌سايت رسيدگي خواهد‌كرد.

اين زن تكه‌هاي يك متر مربعي از خورشيد را به قيمت1 دلار در eBay براي فروش گذاشته بود و پيش از اينكه وب‌سايت آگهي‌هاي فروش او را حذف كند، بيش از 600 سفارش دريافت كرده‌بود. به گفته eBay از آنجايي كه اين زن هيچ كالاي قابل لمسي را براي فروش ارائه نكرده‌بود، عمل وي نمودكلاهبرداري بوده‌است.

ماريا دوران مي‌گويد نتوانسته پول حاصل از فروش خورشيد را به دست آورد و از eBay درخواست خسارتي 11 هزار دلاري كرده‌است و مي‌گويد به خوبي با قانون آشنا است و حقش را خواهد‌گرفت. وي ادعاي خود را مبتني بر معاهده فضاي سازمان ملل متحد مطرح كرده‌است كه مي‌گويد هيچ ملتي نمي‌تواند مالكيت اجرام كيهاني بزرگ را در اختيار داشته‌باشد اما در اين معاهده اشاره‌اي به جايز بودن مالكيت اشخاص نشده‌است.

کد خبر 297601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha