جمعه ۲ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرپرست وزارت نفت گفت: ظرفیت تولید نفت ایران با افزایش ‪ ۱۰۰‬هزار بشکه، به چهار میلیون و ‪ ۱۰۰‬هزار بشکه رسید.

غلامحسین نوذری در گفتگو با ایرنا در یاسوج افزود: دولت نهم در زمینه تولید نفت و گاز موفقیتهای بسیاری کسب کرده بطوری که علاوه بر افزایش تولید بشکه‌های نفت، در بخش گاز نیز بیش از ‪ ۶۰‬میلیون فوت مکعب به توان تولید کشور اضافه شده است.

وی اظهار داشت: وزارت نفت در دولت نهم در زمینه اکتشافات گازی نیز موفقیتهای بسیاری کسب کرد که از مهمترین آنها کشف دو میدان بزرگ گازی در کیش و شهر نیل می‌باشد.

او ادامه داد: میدان بزرگ گازی کیش دارای ذخیره حدود ‪ ۴۸‬تریلیون فوت مکعب و میدان گازی در غرب شهر نیل دارای ذخیره ‪ ۱۱/۷‬تریلیون فوت مکعب است.

وی گفت: با اکتشافات جدید منابع نفتی، هفت میلیارد بشکه به ذخایر کشور اضافه شد.

او با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از کشور ایران از نظر ذخایر زیرزمینی نفت و گاز ناشناخته مانده افزود: وزارت نفت در حال بررسی حوزه زاگرس برای اکتشاف نفت و گاز است.

سرپرست وزارت نفت همچنین گفت: استان کهکیلویه و بویراحمد دارای منابع گازی و نفتی بسیاری به ویژه در شهر گچساران است و به زودی خبرهای خوبی از اکتشاف منابع بیشتر در این استان خواهیم داشت.

وی درباره طرح پتروشیمی گچساران گفت: این طرح از مصوبه‌های خط اتیلن غرب است که کارهای مقدماتی پروژه انجام شده و هم‌اکنون در حال طراحی، انتخاب پیمانکار و جذب مشارکت‌های مردمی بر اساس اصل ‪ ۴۴‬از طریق عرضه سهام می‌باشد.

او بیان کرد: دولت نهم به مجلس طرحی داده که بر اساس آن دو درصد از درآمد حاصل از تولید نفت صادراتی برای عمران و آبادانی استانهای نفتخیز و گازخیز اختصاص داده می‌شود.

وی گفت: این طرح کلید اصلی برای توسعه و رشد استانهایی مانند کهکیلویه و بویراحمد است که می‌تواند باعث ارایه خدمات بیشتری به مردم شود.

سرپرست وزارت نفت به مناسبت آغاز هفته دولت به استان کهکیلویه و بویراحمد سفر کرد.

کد خبر 29744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز