همشهری آنلاین: عضو سابق کمیته نامزدی قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ که بعدا به افشاگری علیه این کشور پرداخت گفت: قطر احتمالا میزبانی جام را از دست خواهد داد.

افشاگر فیفا: قطر از میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ محروم می شود

به گزارش ايرنا، فائدرا المجید در گفت و گو با میل آن ساندی، اظهار داشت شواهد تخلف به حدی است که فیفا چاره جز یافتن میزبان دیگری برای این جام نخواهد داشت.

المجید که تحت حفاظت اف بی آ قرار دارد، درصورت گرفتن میزبانی از قطر، نگران جان خود است.

المجید اقرار کرد که از چنین چشم اندازی بسیار واهمه دارد، چرا که برخی افراطیون ممکن است گمان کنند او در این اتفاق نقش داشته است.

المجید معتقد است که سپ بلاتر رییس فیفا ممکن است با سلب میزبانی جام جهانی 2022 از قطر در بخشی از دستورکار اصلاحات بنیادی ، درصدد نجات خود برآید.

المجید که برای اولین بار بعد از اعلام استعفای بلاتر سخن می گوید، اظهار داشت: من فکر نمی کنم بلاتر واقعا قصد رفتن داشته باشد. همه کارهای او کاملا محاسبه شده است. او برای نجات خود سخت تلاش می کند.

المجید که در حال حاضر در آمریکا به سر می برد، تا اوایل سال 2010 در تیم نامزدی قطر فعالیت داشت.

اف بی آی در حال انجام تحقیقاتی است که به بازداشت 14 مقام فوتبال منجر شد.

المجید با تحقیقاتی که با سرمایه فیفا و به ریاست مایکل گارسیا انجام شد، همکاری کامل داشته است.

با این حال هانس یواخیم اکرت یک مقام دیگر فیفا مدعی شد نگرانی های جدی در مورد اعتبار اظهارات المجید وجود دارد.

گارسیا تضمین کرده بود که المجید گمنام می ماند، اما خلاصه گزارش اکرت تلاش فیفا برای تخریب وجهه او محسوب می شود.

المجید گفت: من هنوز از چهره ای که از من ترسیم شده، خشمگین هستم. من حماقت کردم و به فیفا اعتماد کردم که بدنبال حقیقت است.

المجید گفت که خشم او امروز از طرف کسانی است که قربانی نقض حقوق بشر در بخش های مختلف جامعه قطر هستند. این خشم متوجه فیفا نیز هست که میزبانی جام جهانی را به قطر داد.

المجید گفت: قطری ها به وعده های خود عمل نمی کنند. من سالها در قطر کار کرده ام و می دانم خاندان سلطنتی یک چیز بیشتر از همه نفرت دارند و آن سرافکندگی در میان همگان است.

کد خبر 297392

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha