همشهری آنلاین: جان وایتینگدیل (John Whittingdale) وزیر ورزش انگلیس پنجشنبه اعلام کرد در صورتی که رسوایی فیفا، به زیر سوال رفتن واگذاری میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ به قطر منجر شود، انگلیس آماده پذیرش میزبانی این رقابتها است.

fifa

این وزیر انگلیسی در برابر اعضای مجلس عوام انگلیس گفت :« در صورتی که فیفا از ما سوال کند آیا می توانیم میزبانی این مسابقات را برعهده گیریم ،‌کشور ما تاسیسات زیربنایی لازم را دراختیار دارد و ما پرونده بسیار قابل توجه و هرچند نافرجامی را برای پذیرش بازی های جام جهانی فوتبال 2018 ارائه کرده بودیم.»

وایتینگدیل در عین حال تاکید کرد باتوجه به اینکه روسیه باید قبل از آن بازی های جام جهانی 2018 را برگزار کند ،‌بسیار غیر محتمل به نظر می رسد که یک کشور اروپایی دیگر به عنوان میزبان بازی های سال 2022 معرفی شود.
انتخاب این امیر نشین بسیار کوچک گازی برای میزبانی جام جهانی تعجب گسترده ای را برانگیخته و اتهاماتی را در خصوص فساد مالی مطرح کرده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن،‌ گرگ دایک (Greg Dyke) رئیس فدراسیون فوتبال انگلیس پیش از این قطر را متهم کرده بود.

وی سه شنبه در واکنش به استعفای سپ بلاتر رئیس فیفا گفت: من زیاد اطمینان ندارم که ما به جای قطر میزبان باشیم.

کمیته قطری میزبانی این بازی‌ها نیز به نوبه خود گفت رسوایی فیفا بر برگزاری جام جهانی 2022 تاثیری نخواهد داشت.

این کمیته اعلام کرد: از زمانی که برای نخستین بار میزبانی‌ها به یکی از کشورهای خاورمیانه رسید قطر با انتقادهای زیادی مواجه شد. ما متعهد هستیم از این جام جهانی به عنوان پایه‌ای برای از بین بردن قضاوت‌ها و افکار اشتباه استفاده کنیم و در عین حال میراث پایداری برای کشور خود و بقیه منطقه برجا گذاریم .

کد خبر 297148

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha