یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یکی از نامزدهای انتخابات که برای شکست بلاتر آمده بود توانست انتخابات را به دور دوم بکشاند ولی در نهایت بلاتر باز هم پیروز شد.

فوتبال

هفته گذشته انتخابات ریاست فیفا برگزار و بلاتر برای چهار سال دیگر به عنوان ریيس فیفا انتخاب شد. این در حالی است که در سال‌های اخیر انتقادات از فیفا و فساد حاکم بر آن به‌شدت پیرمرد 79ساله سوییسی را تحت فشار گذاشته بود.

در این دوره یکی از نامزدهای انتخابات که برای شکست بلاتر آمده بود توانست انتخابات را به دور دوم بکشاند ولی در نهایت بلاتر باز هم پیروز شد.

  • سکانس اول

شبکه یک تلویزیون دولتی سوییس

(دوربین تلویزیون همراه با گزارشگر به یکی از مکان‌های رأی‌گیری فیفا آمده است. رییس فدراسیون فوتبال یکی از کشورهای آفریقایی در حالی که کت و شلوار دامادی بر تن دارد و عروس‌خانم هم در کنار اوست پای صندوق رأی ایستاده‌اند. گزارشگر به سمت آن‌ها می‌رود.)

  • گزارشگر: بفرمایید که کلا انگیزه‌تون از این کار چی بود؟!

رییس فدراسیون: والا من با این کار چند تا هدف رو به طور همزمان دنبال کردم... یکی این‌که نشون بدم رأی دادن وظیفه همه فدراسیون‌هاست...

  • گزارشگر: خب همین‌جا وایسا... چرا رأی دادن وظیفه شماست؟!

رییس فدراسیون: به عنوان مثال اگه الان بنده به بلاتر رأی ندم، ممکنه اون شاهزاده اردنی رأی بیاره و اگه اون شاهزاده اردنی رأی بیاره...

  • گزارشگر: (وسط حرفش می‌پرد) پس شما به آقای بلاتر رأی می‌دید؟!

رییس فدراسیون: بعله... داشتم می‌گفتم که اگه بلاتر رأی نیاره...

  • گزارشگر: (دوباره وسط حرفش می‌پرد) خب از انگیزه‌های دیگه‌تون بگید...

رییس فدراسیون: ما الان داریم مستقیم از محضر می‌آیم... هدف من از این کار تشویق جوون‌ها به ازدواج بود... ازدواج خیلی خوبه...

  • گزارشگر: به نکته خوبی اشاره کردید... الان واسه خیلی از جوون‌ها این سوال پیش اومده که بالاخره ازدواج خوبه یا نه؟!

رییس فدراسیون: بعله ازدواج خوبه به شرطی که موفق باشه... من خودم چهارتا ازدواج موفق داشتم، ایشون پنجمیش هستن!
گزارشگر: بد نیست نظر عروس‌خانوم رو هم در این رابطه جویا بشیم...

(عروس‌خانم می‌خواهد صحبت کند که از دور عده‌ای چماق به دست از پشت وانت پایین آمده و وارد حوزه انتخاباتی می‌شوند و در این اولین اقدام به دوربین و گزارشگر حمله می‌کنند. یک نفر دستش را جلوی دوربین می‌گیرد.)


نفر شماره 1: نگیر آقا، نگیر... عروسی بابای خودتم بود این‌جوری فیلم می‌گرفتی؟!

نفر شماره 2: (داد می‌زند) ایهاالناس، این بابای ما توی هشتادسالگی رفته عروس بیست ساله گرفته... آبروی خانواده هم واسه‌ش مهم نیست...

(تصاویر قطع می‌شود. بعد از چند لحظه قطعی در نمای بعدی دوربین صف طویل روسای فدراسیون‌های فوتبال را نشان می‌دهد که در صف ایستاده‌اند تا نوبتشان شود و رأی بدهند. روی تصاویر آهنگی از سالار عقیلی پخش می‌شود: فیفا ای شکوه پابرجاااااااااااا.... در دل التهاب توفان‌هاااااااااااا...)

  • سکانس دوم

شبکه دوي تلویزیون دولتی سوییس
(گزارشگر پای یکی دیگر از صندوق‌های رأی‌گیری ایستاده و روسای فدراسیون‌های مختلف دور او را گرفته‌اند و از سر و کولش بالا می‌روند. گزارشگر در میان جمعیت دست و پا می‌زند و سعی می‌کند صحبت کند.)

گزارشگر: بعله امروز در میان شور و شعور روسای فدراسیون‌های فوتبال از کشورهای مختلف دنیا اومدیم تا بار دیگه به همه نشون بدیم که فیفا زنده است و فوتبال زنده است و این انتخابات با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار می‌شه...(به یکی از روسای فدراسیون‌ها): نظر شما چیه؟!

رییس فدراسیون: ما امروز این‌جا اومدیم تا به یوفا و پلاتینی و لوییس فیگو و کشورهای اروپایی که می‌خوان آقای بلاتر نباشه و خودشون رییس فوتبال دنیا بشن اینو بفهمونیم که هیچ کاری نمی‌تونن بکنن...

گزارشگر: (رو به جمعیت) راست می‌گه؟!
جمعیت: بعععله... بععععععععله...

یک نفر: پلاتینی حیا کن... یوفا رو زود رها کن... (جمعیت هم با او همراه می‌شوند.)

(در سمت دیگر تعدادی کاریکاتور و آدمک یونولیتی از پلاتینی و لوییس فیگو و بقیه مخالفان بلاتر موجود است. در این لحظه مخالفان بلاتر از راه می‌رسند و درگیری رخ می‌دهد.

تصاویر دوباره قطع می‌شود. دوباره بعد از چند لحظه قطعی، دوربین صف طویل شرکت‌کنندگان در انتخابات فیفا را نشان می‌دهد. صدای سالار عقیلی همچنان روی تصاویر است: ایستادی به جنگ رو در رووووووووو... خنجر از پشت می‌زند یوفا... گویی از ما و در نهان بر مااااااا....)

منبع:همشهري تماشاگر

کد خبر 297376

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha