همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه مذاکرات با ایران در مرحله فوق حساس خود قرار گرفته است گفت دولت‌اش به فکر تمدید زمان مذاکرات نیست.

آلن ایر

به گزارش ایسنا، آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری ترند در خصوص روند مذاکرات هسته‌ای بیان کرد: اکنون که وارد ماه ژوئن شده‌ایم، وارد مرحله فوق حساس مذاکرات شده‌ایم. وندی شرمن معاون وزیر خارجه همراه با بعضی اعضای تیم مذاکره کننده به وین رفته‌اند تا به امید خدا قبل از مهلت مقرر، یعنی پایان ژوئن، کار تدوین توافق نهایی و ضمائم مربوطه تکمیل شود.

ایر در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه ایران مبنی بر اینکه اجازه بازدید از تاسیسات نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای ایران داده نمی شود، گفت: موضع آمریکا این است که مذاکرات صرفا داخل اتاق مذاکرات انجام شود و نه در رسانه‌ها. اما بطور کلی اصل راستی‌آزمایی در توافق نهایی حیاتی است و امیدواریم که سازوکاری در این زمینه پیدا شود که از سوی تمام طرف‌ها مورد پذیرش قرار گیرد.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره مسائل حل نشده میان ایران و شش قدرت جهانی تصریح کرد: من درباره جزئیات مسائل مهم باقی مانده اظهار نظر نمی کنم. اما بر کسی پوشیده نیست که حل موضوعاتی مانند زمان بندی لغو تحریم ها، شفافیت و دسترسی در جهت راستی آزمایی برای رسیدن به توافق نهایی ضروری محسوب می شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره امکان تمدید مذاکرات هسته‌ای گفت: به هیچ وجه ما در فکر تمدید زمان تعیین شده برای رسیدن به توافق با ایران نیستیم. ما روی سی‌ام ژوئن به عنوان آخرین مهلت تمرکز کرده‌ایم و اگر با جدیت و حسن نیت کار کنیم، می‌توانیم قبل از آن به توافق برسیم.

کد خبر 297206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha