تمهیدات ترافیکی برای مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی اجرایی می‌شود. به گفته سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، از ساعت ۷ صبح روز ۱۳ خرداد عوامل راهنمایی و رانندگی در محدوده و اطراف حرم مطهر امام خمینی(ره) مستقر هستند.

سالروز ارتحال امام خمینی

وي اظهارداشت: با توجه به تمهيدات انديشيده شده زائران مرقد مطهر امام خميني(ره) لازم است از توقف وسايل نقليه در محل‌هاي غيرمجاز و حاشيه بزرگراه‌ها اجتناب كنند. همچنين از توقف‌‌هاي منجر به سد معبر به‌ويژه در مدخل‌هاي ورودي و خروجي و خيابان‌هاي فرعي منتهي به 10‌گانه خيابان‌هاي اصلي بهشت‌زهرا و روي پل‌ها اجتناب كنند.

حسيني با اعلام خبر تمهيدات متروي پايتخت براي سالگرد ارتحال امام گفت: طبق هماهنگي‌هاي انجام شده و به‌منظور رفاه حال شهروندان تهران در روز مراسم خط يك متروي پايتخت به‌صورت ويژه و با افزايش ظرفيت حمل مسافر و تعداد واگن‌ها نسبت به جابه‌جايي زائران اقدام مي‌كند.

  • ممنوعيت‌ها و محدوديت‌هاي توقف و تردد

حسيني با اشاره به ممنوعيت‌هاي تردد اتخاذ شده اظهار داشت: زائران بايد توجه داشته باشند كه از ساعت 17روز چهارشنبه 13خرداد‌ماه تا پايان مراسم سالگرد ارتحال امام خميني(ره) و تخليه تمامي پاركينگ‌ها و معابر، تردد كليه وسايل باربري سنگين در مسير جاده قديم قم از سه‌راهي حسن‌آباد تا پل آزادگان و در طول بزرگراه شهيد هاشمي و شهيد رجايي از پل آزادگان تا جاده قديم و بالعكس ممنوع بوده و وسايل نقيله مذكور مي‌توانند از جاده حسن‌آباد به جاده ساوه و آزادگان غرب و شرق و بالعكس براي تردد خود در طول اين مدت استفاده كنند.

رئيس پليس راهور ناجا ادامه داد: همچنين از ساعت 17روز چهارشنبه تا تخليه كامل محدوده اطراف حرم تردد تمامي وسايل نقليه سنگين و اتوبوس به استثناي وسايل نقليه حامل زائران مربوط به پاركينگ‌هاي 10، 5، 4 و 6 كه شامل اتوبوس‌هاي بسيج تهران بزرگ، كاروان‌هاي اعزامي از استان‌هاي خراسان شمالي و رضوي، آذربايجان شرقي، غربي و قزوين از بزرگراه شهيد هاشمي حد‌فاصل پل صنيع‌خاني تا بهشت‌زهرا و از سه‌راهي باقرشهر تا بزرگراه خليج‌فارس، ممنوع است.

وي گفت:‌ از ساعت 24روز چهارشنبه تا پايان مراسم تردد تمام وسايل شخصي و اتوبوس‌ها به استثناي كاروان‌هاي اعزامي استان خوزستان، يزد و قم در آزادراه تهران- قم حدفاصل پل حسن‌آباد و سه‌راهي كهريزك تا پل شهيد كاظمي ممنوع بوده و اين وسايل نقليه از جاده حسن‌آباد به سمت شرق به جاده قديم قم به سمت تهران ادامه مسير خواهند داد. لذا آن دسته از وسايل نقليه شخصي و اتوبوس‌هايي كه قصد شركت در مراسم ارتحال را دارند، از طريق جاده قديم قم تهران و درب شرقي بهشت زهرا داخل بهشت زهرا شده و در پاركينگ‌هاي تعيين شده مستقر شوند. وي افزود: علاوه بر اين موارد از ساعت 24روز چهارشنبه تا خاتمه اين مراسم تردد انواع اتوبوس و ميني‌بوس ساير استان‌ها به سمت جنوب بزرگراه خليج‌فارس از پل شهيد كاظمي و رمپ‌ولوپ‌هاي مربوطه ممنوع است و اين وسايل نقليه بايد از مسيرهاي از پيش تعيين‌شده ازجمله جاده مرتضي‌گرد، بزرگراه شهيد هاشمي و جاده قديم قم به سمت پاركينگ‌هاي مربوطه حركت كنند.

حسيني با بيان اينكه تاكسي‌هاي فرودگاه امام در زمان اجراي محدوديت از پنجشنبه از مسير آزادگان تردد مي‌كنند، گفت: در طول اين مدت تردد وسايل نقليه سبك در محور آزادراه تهران- قم حدفاصل پل شهيد كاظمي تا عوارضي تهران- قم مجاز بوده ولي در شرايط بحران احتمالي ممكن است ضمن ممنوعيت تردد، وسايل نقليه به مسير جاده قديم قم هدايت شوند.

کد خبر 296980

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha