همشهری آنلاین: معاون درمان بیمارستان فوق تخصصی نورافشار گفت: از آنجایی که شکستگی‌های باز دیرتر جوش می‌خورند، احتمال عفونی شدن و قطع عضو در آنها زیاد است بنابراین مصدوم باید در کمتر از سه ساعت به مراکز درمانی ارجاع داده شود.

به گزارش ایرنا، دکتر ذبیح‌الله حسن‌زاده در کنفرانس ماهانه انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران اظهار کرد: ایران دارای حوادث جاده‌ای زیادی است و سالانه بیش از 20 هزار نفر کشته و 200 هزار نفر بر اثر این حوادث مجروح می‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در اثر حوادث جاده‌ای رخ می‌دهد، بروز شکستگی‌های باز در اندام‌های مختلف بدن است، افزود: برخی از شکستگی‌های باز نیز در مزارع، محل کار، کارخانه‌ها و زمین‌های ورزشی رخ می‌دهد.

حسن‌زاده گفت: شکستگی‌های باز به دلیل اینکه دیرتر جوش می‌خورند احتمال عفونی شدن و قطع عضو در آنها زیاد است و جراحی‌های متعدد و هزینه‌های زیادی را در بر دارد.

وی افزود: در صورتی که فردی دچار شکستگی باز شود و اقدامات لازم در مورد وی به موقع صورت گیرد و در کمتر از سه ساعت به مراکز درمانی منتقل شود، می‌توان او را از بیماری مزمن یا قطع عضو نجات داد.

عضو مرکز تحقیقات ترومای دانشگاه بقیة الله الاعظم گفت: اگر فردی دچار شکستگی باز شد و دسترسی به مراکز درمانی نبود، باید با گاز استریل مرطوب یا روسری تمیز محل شکستگی را بست و نباید زخم را دستکاری کرد.

حسن زاده همچنين از تدوین راهنمای بالینی در مورد شکستگی‌های باز و ارجاع آن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

کد خبر 296968

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha