همشهری آنلاین: محسنی اژه‌ای گفت: کیفرخواست پرونده بابک زنجانی صادر و به دادگاه ارسال شده است و منتظر تعیین وقت برای این پرونده از سوی دادگاه هستیم تا به آن رسیدگی شود.

روابط عمومی قوه قضاییه، غلامحسین محسنی اژه ای در مراسم معارفه رئیس دادگستری استان مرکزی گفت: این مسئولیت ها چیزی جز وظیفه و ادای تکلیف نیست و مسئولان باید از عهده این مسئولیت ها آن طور که شایسته است برآیند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به لزوم تعامل و همکاری بین مردم و مسئولین، گفت: براساس تکلیفی که نظام مقدس جمهوری اسلامی بر عهده ما گذاشته است، هر قدر مسئولیت حساس تر باشد، سنگینی آن باید بیشتر احساس شود و رئیس جدید دادگستری استان مرکزی نیز باید با وقت گذاشتن، استمداد از پروردگار، استفاده از تجربه صاحبنظران استان و با همدلی و هماهنگی، آنچه که شایسته مردم استان است را به انجام برساند.

محسنی اژه ای هماهنگی در خود دستگاه قضایی را نیز بسیار مفید دانست و تاکید کرد: رئیس کل دادگستری باید به خانواده قضایی استان، توجه خاص داشته باشد و از نقطه نظراتشان برای برطرف کردن مشکلات و تشریک مساعی استفاده کند.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: همچنین باید از تجربیات افرادی چون آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان که سرمایه بزرگی در هر سه قوه در طول سال های گذشته است و همچنین از تجربیات نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی بهره گرفته شود.

محسنی اژه ای گفت: در این صورت می توانیم بخش عمده ای از مشکلات استان را اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و قضایی کاهش دهیم، بسیاری از معضلات را حل کنیم و از آسیب های اجتماعی پیشگیری کنیم.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اعیاد پیش رو و سالگرد رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی گفت: امام راحل برای احیای اسلام ناب در دنیا تلاش کرد؛ وی به این باور رسید که با ایمان به خدا و اعتماد مردم می توان دست خالی در مقابل هر ظلم و ستم، حتی اگر دارای بالاترین قدرت نظامی و تبلیغاتی باشد، ایستاد و مبارزه کرد.

معاون اول قوه قضائیه افزود: دشمن قصد دارد با ترفندهای جدید ما را فریب دهد و ما باید آگاه و هوشیار باشیم و باید بدانیم که هر جا ما ایستادگی کردیم پیروز شدیم و هر کجا ناامید شدیم، شکست خوردیم.

او در بخش دیگر سخنان خود گفت: مردم ما مشکلات بسیار دارند و به عنوان دستگاه قضایی موفقیت ما در رضایت مردم و تحقق و گسترش عدالت در جامعه است.

محسنی اژه ای گفت: باید با هر گونه فساد اعم از درون و خارج از دستگاه قضایی، با قاطعیت و سرعت برخورد شود و تبعیض هم در این زمینه قائل نشویم، در غیر این صورت مردم امیدشان ناامید می شود و اعتماد خود را به دستگاه قضایی از دست می دهند.

او با بیان اینکه استان مرکزی از استان صنعتی کشور است، گفت: لازمه پیشرفت استان هماهنگی استانداری، فرمانداری، نمایندگان مردم در مجلس و سایر مسئولان است و در این راه باید با اعمال مجازات علیه خاطیان، کاری کرد که به تولید، صنعت و کارگران پرتلاش و زحمتکش ضربه نخورد.

اژه ای در خصوص تسهیلات بانکی نیز گفت: بانک ها موظفند تسهیلات بیشتری به کارآفرینان بدهند و درصددیم این مشکل را در کل کشور و به خصوص در استان مرکزی حل کنیم.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: دستگاه قضا باید حق مظلومانی که توانایی احقاق حق خود را ندارند را از ظالمان بگیرد.

اژه ای از حق الوکاله ۲۰ میلیارد تومانی یک وکیل بابت یک پرونده در استان مرکزی انتقاد کرد و گفت: در پی چنین پول هایی فساد وجود دارد و دراین زمینه دستگاه قضا باید با نظارت بیشتر از وقوع چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

او همچنین از تلاش پنج ساله حجت الاسلام حکمتعلی مظفری رییس کل قبلی دادگستری استان مرکزی قدردانی و برای حجت الاسلام قاسم عبدالهی رییس کل جدید دادگستری استان مرکزی آرزوی موفقیت کرد.

محسنی اژه‌ای گفت: کیفرخواست پرونده بابک زنجانی صادر و به دادگاه ارسال شده است و منتظر تعیین وقت برای این پرونده از سوی دادگاه هستیم تا به آن رسیدگی شود.

محسنی اژه‌ای در مورد شایعات درباره فرمانده سابق ناجا تاکید کرد: شایعاتی که در برخی سایت‌ها منتشر شده صحت ندارد.

کد خبر 296824

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha