همشهری آنلاین: معاون اول رییس قوه قضاییه درخصوص اجرای حکم مهدی هاشمی و علت بازداشت حمید بقایی و حکم اعدام رییس عرفان حلقه توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده شهدا،‌ جانبازان و ایثارگران دستگاه قضایی با حضور در جمع خبرنگاران درباره زمان اجرای حکم مهدی هاشمی گفت: زمان دقیق اجرای حکم را نمی‌دانم اما در حال حاضر پرونده در مرحله اجرا قرار دارد و دادسرا باید تصمیم بگیرد لذا روز مشخص اجرای حکم را نمی‌دانم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر علت بازداشت حمید بقایی گفت: از بیان جزئیات در این باره معذورم.

خبرنگاری سوال خود را این گونه مطرح کرد که اخیرا حکم اعدام محمدعلی طاهری رییس عرفان حلقه به گفته وکیل مدافعش صادر شده، آیا این خبر صحت دارد یا خیر؟ خواستار پاسخ معاون اول دستگاه قضایی شد که وی پاسخ داد: هنوز احکام صادر شده قطعی نیست. در حال حاضر مسائلی مطرح شده است؛ اما هنوز از قاضی جویا نشدم که آن‌ها را تایید می‌کنند یا خیر اما علی الفرض هم که حکم صادر شده باشد،‌ حکم حکم قطعی نیست.

سخنگوی دستگاه قضایی در رابطه با برنامه های قوه قضاییه برای خانواده های شهدا خاطرنشان کرد: البته خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان به حمدالله در متن انقلاب بوده و هستند و همچنین می توان گفت که آن‌ها صاحبان این انقلاب هستند.

وی ادامه داد:‌ می‌توان گفت که خانواده‌های شهدا باید از ما حمایت کنند اما متولیان امر نیز وظیفه دارند که نهایت تلاش خود را انجام دهند تا کوچکترین مشکل، کاستی و گرفتاری در زندگی این عزیزان وجود نداشته باشد و طبعا قوه قضاییه در حد توان خود تلاش می‌کند که به مسئولیت سنگین خود جامه عمل بپوشاند.

 

کد خبر 299158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha