مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اصابت صاعقه به سکوی پرتاب فضاپیمای آتلانتیس باعث شد که احتمالا پرتاب آن را دست کم تا سه‌شنبه به تاخیر بیفتد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کیپ کاناورال آمریکا تکنسین‌ها قصد دارند که آزمون‌های اضافی بر روی آتلانتیس انجام دهند تا مشخص کنند آیا برخورد صاعقه باعث آسیبی در آن شده است یا نه.

 سخنگوی ناسا اعلام کرد که مهندسان این موضوع را بررسی خواهند کرد که آیا موشک‌های با سوخت جامد پیش‌ران فضاپیما تحت تاثیر جریان برق با ولتاژ بالای صاعقه قرار گرفته‌اند؛ بنابراین با توجه به زمان اضافی برای تجزیه و تحلیل بیشتر احتمالا پرتاب فضاپیما در دوشنبه صورت نخواهد گرفت.

از طرف دیگر توفان ارنستو نیز ممکن است پرتاب آتلانتیس را با مانع روبرو کند چرا که مسیر آن در پنج‌شنبه احتمالا از شمال کیپ کاناورال خواهد گذشت.

 شش فضانورد سفینه رفت و برگشت (شاتل) آتلانتیس قرار است 11 روز در مدار زمین باقی بمانند و یک مدول نیروی 15750 کیلویی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل و آن را نصب کنند.

 ماموریت آتلانتیس بخش مهمی از تلاش‌های ناسا برای ساختن ایستگاه فضایی بین‌المللی پیش از پایان استفاده از شاتل‌ها در سال 2010 است.

کد خبر 2968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز