مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۶:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شاتل آتلانتیس که از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب شد تا عملیات احداث ایستگاه بین‌المللی فضایی را مجدداً از سر بگیرد، به زودی در ایستگاه فضایی فرود آید.

به گزارش رویترز، پس از پرتاب آتلانتیس، شک و شبهه‌هایی مبنی بر خرابی این شاتل وجود داشت، اما فضانوردان حاضر در آن پس از بررسی‌های لازم سلامت کامل شاتل را تأیید کردند.

آتلانتیس که مدت‌ها بود به علت مشکلات جوی از پرتاب بازمانده بود، بالاخره چند روز قبل یعنی 9 سپتامبر (18 شهریور) در مدار زمین قرار گرفت و احتمالا 11 روز دیگر به زمین باز می‌گردد.

مهندسان ناسا که  پس از سقوط شاتل کلمبیا کار احداث ایستگاه فضایی را به تعویق انداخته بودند با این پرتاب کار احداث آن را از سر گرفتند.

شاتل آتلانتیس که به همراه 6 فضانورد راهی ایستگاه فضایی شده‌است ماموریت دارد تا  پایه های پی3 و پی4 و یک قطعه 17 تنی از "تیره پشت" ایستگاه را نصب کند.

این قطعه 17 تنی شامل مجموعه بزرگی از صفحات خورشیدی و یک زانویی بسیار بزرگ است که امکان دنبال کردن خورشید را به صفحات می‌دهد.

با کارگذاری دوربین‌های بسیار پیشرفته بر روی این شاتل، فضانوردان شاتل را کاملاً زیر نظر دارند تا از خرابی‌های احتمالی که ممکن است باعث نا تمام گذاشتن پروژه شود، جلوگیری کنند.

کد خبر 3864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز