شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل سازمان انتقال خون از تعرفه‌گذاری ۱۴ خدمت انتقال خون خبر داد و تاکید کرد: این اقدام هیچ بار مالی بر مردم نخواهد داشت.

به گزارش ايسنا، علی‌اکبر پورفتح‌الله از تعرفه‌گذاری 14 خدمت انتقال خون خبر داد و گفت: مجموعا 14 تعرفه خدمتی فرآورده‌های مختلف انتقال خون ارزشگذاری شده است. این 14 خدمت در شواری عالی بیمه تصویب،‌ در کتاب ارزش‌گذاری خدمات سلامت وارد و توسط هیات دولت تصویب و ابلاغ شده است و در حال حاضر تعرفه‌های خدماتی انتقال خون قابل اجرا است.

وی با بیان اینکه در تعرفه‌گذاری خدمات انتقال خون چند نکته اساسی وجود دارد، گفت: اولا این تعرفه‌ها،‌ ارزش‌گذاری خدماتی است که انتقال خون روی خون و فرآورده‌های خونی انجام می‌دهد و به هیچ وجه خود خون تعرفه‌گذاری نشده است. در سیستمی هم که اجرا می‌کنیم خون همچنان به صورت کاملا رایگان در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

  • تعرفه‌گذاری انتقال خون هیچ بار مالی بر مردم ندارد

پورفتح‌الله با اشاره به سیاست‌های وزارت بهداشت مبنی بر کاهش پرداختی از جیب مردم، افزود: نکته مهم دیگر این است که با تعرفه‌گذاری خدمات انتقال خون به هیچ وجه این پرداخت‌ها توسط مردم صورت نخواهد گرفت و فرانشیز آن هم حذف خواهد شد. یعنی حتی فرانشیزی که برای سایر خدمات به صورت قانونی پرداخت می‌شود در خدمات مربوط به انتقال خون پرداخت نمی‌شود.

کد خبر 296638

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha