شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون گفت: اهدای خون در هفته اول فروردین در مقایسه با سال گذشته افزایش ۳ تا ۴ درصدی داشته است.

به گزارش مهر، دکتر بابک یکتاپرست افزود: به غیر از سه روز ابتدایی تعطیلات که کاهش ۴ درصدی اهدا خون را داشتیم در روزهای انتهایی هفته اول تعطیلات آمار اهدای خون با افزایش ۳ تا ۴ درصدی همراه بوده است.

وی با اشاره به فعالیت پایگاه های نوروزی سازمان انتقال خون تا پایان تعطیلات افزود: تا پایان تعطیلات بیش از ۱۰۰ مرکز آماده ارائه خدمات به مراجعین هستند.

این مدیر سازمان انتقال خون همچنین با اشاره به رشد ۴ درصدی اهدای خون در پایان سال ۹۳ گفت: در سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد خون توسط ایرانیان اهدا شده است.

یکتاپرست افزود: هر کیسه خون اهدایی به سه فرآورده تبدیل می شود و بیش از ۶ میلیون نفر سال گذشته از این فرآورده های خونی استفاده کرده اند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون درباره برنامه های این سازمان در سال جدید گفت: بهینه کردن مصرف خون و فرآورده های خونی مهمترین برنامه این سازمان در سال ۹۴ است.

یکتاپرست ادامه داد: از بدو تاسیس سازمان انتقال خون تا به حال بیش از ۴۰ میلیون کیسه خون اهدا شده است

کد خبر 291132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha