مجموع نظرات: ۰
شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فراموشکاری مرد‌ها برای زن‌ها به موضوعی روزمره و عادی تبدیل شده‌است، اما دانشمندان آن را به صورت علمی ریشه‌یابی کرده‌ و دریافته‌اند در حقیقت مردها حافظه‌ای ضعیف‌تر از زنان دارند.

حافظه

براساس گزارش تلگراف،‌ محققان دريافته‌اند مردان به اندازه زنان در به ياد سپردن قوي نيستند. اين نتيجه از مطالعه روي 100 داوطلب زن و مرد 15 تا 40 ساله كه به هريك از آنها موضوعاتي براي به خاطر سپردن در بازه‌هاي زماني دو دقيقه، 15 دقيقه و 24 ساعت داده شد،‌به دست آمد.

محققان دانشگاه بيرمنگام با بررسي نتايج به دست آمده دريافتند زن‌ها براي انجام وظايفي كه براي آينده برنامه‌ريزي شده‌اند حافظه بهتري نسبت به مردها دارند با اين‌همه هردوگروه براي به‌ياد آوري برنامه‌هايي كه به آينده دور تعلق دارد دچار مشكل هستند.

به گفته محققان با توجه به مسئوليت‌هاي بيشتري كه در كنار مسئوليت‌هاي شغلي بر عهده زنان است، رويدادي كه نتيجه نقش اجتماعي زنان جوامع امروزي است، زنان در زندگي روزمره بايد وظايفي را انجام دهند كه بيشتر از مردان با مهارت‌هاي حافظه‌اي/برنامه‌ريزي در ارتباط است و همين موضوع توانايي به خاطر سپردن را در زنان افزايش مي‌دهد.

براي مثال خيلي كمتر پيش مي‌آيد كه يك زن خريد مايحتاج روزمره خانه را فراموش كند،‌موردي كه در ميان مردان بسيار رايج است. همچنين تفاوت جنسيتي ناشي از هورمون‌ها و يا ساختار مغزي نيز مي‌تواند عاملي براي تشديد اين موضوع باشد، زيرا مركز حافظه در مردان بين سال‌هاي 20 تا 40 سالگي كوچكتر مي‌شود اما در زنان اين اتفاق رخ نمي‌دهد.

کد خبر 296624

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha