جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: در چهلمین سالگرد ساخته شدن فیلم «آرواره‌ها» ساخته استیون اسیپیلبرگ، این فیلم بار دیگر راهی سینماهای آمریکا می‌شود و ۵۰۰ سالن سینما در این کشور، فیلم «آرواره‌ها» را نمایش می‌دهند.

آرواره ها/ اسپیلبرگ/ ۱۹۷۵

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، «آرواره‌ها» نخستین فیلمی بود که با ترس از خطر حمله کوسه‌ها میلیون‌ها نفر را به سینماها کشاند. این فیلم پیش از «هفته کوسه»، «دریای عمیق آبی» و دیگر فیلم هایی ساخته شد که از هیولاهای دریایی به عنوان عامل ترس استفاده ‌کردند.

اکنون در چهلمین سالگرد اکران این فیلم که یک کوسه به عنوان ضدقهرمان آن حضور داشت، این فیلم از ۲۱ ژوئن بار دیگر راهی سینماها می شود. ۵۰۰ سالن سینما در سراسر آمریکا این فیلم را اکران می‌کنند. 

در سال ۱۹۷۵ استیون اسپیلبرگ با اقتباس از کتاب پیتر بنچلی به همین نام، موفقیت بزرگی برای ساخت این فیلم به دست آورد و فیلم، تمام تابستان سینماها را در تسخیر داشت. چهار دهه پیش منتقد ورایتی نیز این فیلم را فیلمی هنری با توان تجاری بالا خوانده بود.

این فیلم اول ژوئن ۱۹۷۵ اکران شده بود و داستان آن با کشته شدن یک زن جوان توسط یک کوسه سفید در سواحل یک شهر توریستی آغاز می‌شد. مارتین برودی با بازی روی اسنادیر مامور پلیسی بود که با همکاری شهردار شهر با بازی موری همیلتون می‌خواست همه ساحل را کنترل کند چون یک ماجرای دیگر می‌توانست به قیمت از دست رفتن همه جاذبه توریستی شهر تمام شود.

پیتر بنچلی و کارل گاتلیب فیلمنامه این فیلم را نوشته بودند. این فیلم جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم را برای جان ویلیامز به همراه داشت و گلدن گلوب این بخش را نیز برد.

«آرواره ها» در اولین آخر هفته نمایشش ۷ میلیون دلار فروخت و در گیشه داخلی در نهایت فروشی ۲۶۰ میلیون دلاری را ثبت کرد. این فیلم در بازار بین‌المللی هم در زمستان همان سال اکران شد و در چند کشور از جمله سنگاپور، نیوزیلند، ژاپن، اسپانیا و مکزیک رکورد شکست و با فروش ۱۹۳ میلیون دلار در بازار جهانی، پرفروش‌ترین فیلم تا آن زمان شد و «پدر خوانده» را که ۱۴۵ میلیون دلار فروخته بود، پشت سر گذاشت.

​این فیلم ۱۲۴ دقیقه‌ای که با بودجه ۹ میلیون دلاری ساخته شده بود در نهایت فروشی ۴۷۰ میلیون دلاری را با نمایش‌های بعدی ثبت کرد.

کد خبر 296563

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha