همشهری آنلاین: آغاز موج شدید و مرگبار گرما طی چند روز گذشته در هندوستان تاکنون جان هزار و ۱۵۴ نفر را گرفته‌است،‌ آماری که احتمال می‌رود با ادامه گرمای کشنده در این کشور افزایش پیدا کند.

هندوستان

براساس گزارش CNN، بيشتر جانباختگان،‌ نزديك به 884 نفر،‌ از ساكنان استان آندرا پرادش بوده‌اند و 266 نفر از آنها در تلانگانا جانشان را از دست داده‌اند. همچنين چهار مرگ تاييد شده ديگر در اوديشا و 67 مرگ تاييد نشده ديگر نيز گزارش شده‌اند.

درجه حرارت حيدرآباد در روز چهارشنبه،‌27 مي نزديك به 43 درجه سلسيوس پيش‌بيني شده‌است،‌اين دما شبها كاهش يافته و به 30 درجه مي‌رسد. رطوبت نيز در طول روز 30 درصد تخمين زده شده‌است. عصرها در شهرهاي هندوستان به اندازه‌اي هوا گرم مي‌شود كه به سختي مي‌توان فردي را در خيابان‌ها مشاهده كرد.

ميليون‌ها انسان در هندوستان بيخانمان و خيابان‌خواب هستند،‌از اين رو بيشترين آسيب ناشي از موج گرماي اخير به اين قشر از جمعيت هندوستان وارد مي‌شود،‌افرادي كه فقيرتر، ضعيف‌تر و بيمارتر از آني هستند كه بتوانند در برابر چنين حرارتي مقاومت كنند و در خيابان‌هاي هندوستان از شدت گرما بيحال شده و از هوش مي‌روند.

براساس گزارش BBC، سازمان هواشناسي هندوستان اعلام كرد روز دوشنبه بالاترين درجه حرارت در استان اوديشاي هندوستان به ثبت رسيده‌است: 47.6 درجه سلسيوس. در بيشتر مناطق شمال و مركز هندوستان نيز دماي هوا دو تا پنج درجه بالاتر از حد ميانگين است و وزش بادهاي غربي از سوي استان سند پاكستان اين شرايط را بحراني‌تر مي‌كند. انتظار مي‌رود در اواخر هفته با آغاز باران‌هاي موسمي شرايط بحراني گرماي هوا در برخي مناطق هندوستان تعديل شود.

دولت هند در قالب برنامه‌هاي تلويزيوني به هندي‌ها آموزش مي‌دهد كه بدون ليوان براي نوشيدن آب و ديگر تجهيزات مورد نياز از خانه‌هاي خود خارج نشوند. همچنين ايستگاه‌هاي رايگان متعددي در مناطق مختلف هندوستان ايجاد شده‌اند كه آب نوشيدني را به صورت رايگان در اختيار مردم قرار مي‌دهند.

مقامات هواشناسي هندوستان باراش كم باران را دليل اصلي آغاز اين موج گرماي شديد اعلام كرده‌اند و اين نگراني وجود  دارد كه پيش از آغاز باران‌هاي موسمي، برخي از استان‌هاي هندوستان كه حرارت در آنها بالاتر از ديگر مناطق است دچار خشكسالي شوند.

کد خبر 296409

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha