مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

گروه شهری: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، هویت‌بخشی به شهر تهران را ضروری و تحقق آن را در راستای چشم‌انداز 20 ساله، نیازمند همکاری و مساعدت جدی کلیه سازمان‌‌ها و نهادهای ذیربط دانست.

احمد نوریان در جمع خبرنگاران با اعلام برنامه‌های یکصدمین سالگرد تاسیس بلدیه در تهران حرکت در جهت توسعه متوازن و تلاش برای رفع مشکلات، چالش‌ها و بازشناسی هویت شهری را از جمله اهداف بزرگداشت یکصدمین سالگرد تاسیس بلدیه دانست.

وی گفت: رویکرد مدیریت شهری با توجه به این موضوع، حرکت در مسیر رویکرد فرهنگی و اجتماعی است تا تهران شهری قابل تحمل‌تر برای زندگی انسان باشد.

وی همچنین با اشاره به  شاخص‌‌های در نظر گرفته شده در تدوین چشم انداز تهران خاطرنشان کرد: ویژگی هایی همچون تهران شهری با اصالت و هویت ایران اسلامی،‌ دانش پایه و هوشمند و جهانی، سرسبز و شاداب و برخوردار از فضاهای عمومی گسترده و شهری امن در برابر خطرات و سوانح،‌ شهری پایدار و مناسب برای زندگی و دارای عملکرد ملی و جهانی و به عنوان مرکز امور سیاسی و فرهنگی و اجتماعی در سطح کشوراز جمله ویژگی‌هایی است که در چشم انداز تدوین شده از سوی شورای شهر برای تهران در نظر گرفته شده‌است و شهرداری به نوبه خود در این راستا حرکت خواهد کرد.

نوریان همچنین گفت: فعالیت‌های شهرداری طی دو سال گذشته، هدفمند بوده و رویکرد مدیریت شهری براساس شهر و شهروند سالم و محله‌محوری بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران خاطر‌نشان کرد: در یکصدمین سال تاسیس بلدیه در تهران، بخشی از موزه صلح در 31 شهریور ماه افتتاح می شود و همایش مؤلفه‌های شهراسلامی  نیز با حضور رؤسای کلانشهرها و کشورهای اسلامی دی ماه 86 برگزار می شود.

وی همچنین از راه اندازی پرتال در 100 محله تهران خبرداد و گفت: احداث باغ‌موزه دفاع مقدس در تپه ‌های عباس‌آباد و افتتاح آن تا بهمن 87، راه‌اندازی موزه تهران در برج میلاد، زندان قصر و فرهنگسرای تهران از برنامه های شهرداری در یکصدمین سال تاسیس بلدیه است.

وی افزود: روح برنامه های سال 86 با توجه به برنامه های یکصدمین سالگرد بلدیه تهران است.

وی با اشاره به اینکه 90 کتابخانه امسال در محلات تهران به بهره برداری می‌رسد و تاکنون 440 زمین چمن مصنوعی افتتاح و آماده بهره برداری شده است، گفت: به مناسبت نیمه شعبان نیز 1100 عنوان برنامه در حد فاصل بلوار کشاورز و پارک لاله انجام و علاوه بر این 15 نقطه تهران در شب میلاد حضرت ولی عصر (عج) نورافشانی خواهد شد.

کد خبر 29635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز