مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

گروه شهری: معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در همایش توانمند سازی زنان سرپرست خانوار اعلام کرد: 80 درصد از بودجه معاونت اجتماعی شهرداری تهران صرف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

احمد نوریان در این همایش دوروزه که توسط اداره کل اموربانوان شهرداری و با همکاری مؤسسه خیریه صدیقین در تالار حرکت برگزارشد، با تاکید بر لزوم حمایت های جدی از زنان سرپرست خانوار افزود: در حال حاضر زنان سرپرست خانوار جزو آسیب پذیرترین اقشار جامعه محسوب می شوند و شهرداری از دی ماه سال 84  تاکنون12 مرکز کوثر ویژه مهارت آموزی زنان راه اندازی کرده است که کلیه آنها به صورت خودکفا و توسط بانوان اداره می شود.

نوریان گفت: راهکار حل مشکلات تهران، رویکرد توسعه محله‌ای‌است و هویت‌های محله ای باید احیا شود و همه تشکل‌ها و نهادهای مردمی، مراکز مشاوره و غیره باید در کنار هم به صورت زنجیروار به این امر کمک کنند.

وی همچنین گفت: معاونت اجتماعی شهرداری در نظر دارد از محل اعتباراتی که این معاونت در موسسه اعتباری شهر گذاشته است برای زنان سرپرست خانوار وام با بهره 3 درصد در نظرگرفته شود.

از سوی دیگر رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران نیز در این همایش اعلام کرد: 75 درصد از اعضای تحت پوشش کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

ستاری با تاکید بر  لزوم حمایت های جدی از زنان سرپرست خانوار در جامعه گفت: از طریق اجرای طرح خود کفایی 85 درصد از زنان سرپرست خانوار با مساعدت‌های نقدی شغل خانه‌داری را انتخاب می‌کنند.

کد خبر 26723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز