مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

گروه شهری: همایش توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، 25 و 26 تیرماه، توسط اداره کل امور بانوان شهرداری تهران و با همکاری مؤسسه خیریه صدیقین در تالار حرکت (ابتدای بزرگراه کردستان) برگزار می‌شود.

زهرا بنیانیان، دبیر این همایش در کنفرانس خبری  با اشاره به رویکرد مبتنی بر توانمندسازی و شناسایی و حمایت از خانواده و فرزندان آنان و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای زنان سرپرست خانوار گفت:  بیش از 29 درصد  خانوار‌های  دهک اول اقتصادی را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و فقیرترین افراد جامعه در گروه زنان سرپرست خانوار قرار دارند.

مدیر موسسه خیریه صدیقین همچنین با اشاره به آمار سال 85 که از وجود 5/1 میلیون زن سرپرست خانوار در کشور حکایت دارد گفت: این در حالی است که در سال 75 به ازای هر12 خانوار، یک خانوار توسط زنان اداره می‌شده است.

وی افزود:  با اینکه در اغلب برنامه‌های توسعه، به بحث زنان سرپرست خانوار توجه شده است ولی همچنان مشکلاتی اعم از، تقنینی، نظارتی و عدم تخصیص بودجه و عدم ضمانت اجرایی قوانین و مصوبات مربوطه وجود دارد.

از سوی دیگر معصومه آباد،  عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این کنفرانس خبری گفت:  طبق آمار  به دست آمده درسال گذشته، 5/1 میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که از این تعداد 110 هزار نفر در ردیف و سقف بیمه خدمات بهزیستی قرار گرفته‌اند.

وی مهم‌ترین مشکل زنان سرپرست خانوار را فقر دانست و با اشاره به اینکه آمار زنان سرپرست خانوار را از ارگان‌ها و نهادهای حمایتی همانند بهزیستی و کمیته امداد جمع‌آوری کرده‌ایم، گفت: تعداد زیادی از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش هیچ ارگانی قرار ندارند.

عضو شورای شهر تهران در باره بیمه زنان سرپرست خانوار توسط شهرداری نیزگفت: بخشی از این کار انجام شد ولی به دلیل مشکلات مالی بقیه کار را به بهزیستی واگذار کردیم.

کد خبر 26552

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز