چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

گروه ادب و هنر: همزمان با نمایش تازه‌ترین ساخته رضا میرکریمی‌در خانه سینما، از دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران به پاس خدمات شهرداری در حوزه سینما تقدیر شد.

در این مراسم که شامگاه سه شنبه با حضور 110 داور جشن امسال خانه سینما و جمع گسترده‌ای از کارگردانان کشور برگزار شد، «به همین سادگی» برای نخستین بار به نمایش درآمد.

مدیرعامل خانه سینما که پس از ساخت فیلم موفق «خیلی دور، خیلی نزدیک» به یکی از مطرح‌ترین و البته محبوب‌ترین کارگردانان ایران تبدیل شد، در تیتراژ این فیلم از خط عباس کیارستمی‌استفاده کرده است و شاید به همین علت بود که کیارستمی‌نیز در جمع میهمانان میهمانی کارگردانان خانه سینما دیده می‌شد.

میهمانی باشکوهی که البته جای خیلی‌ها در آن خالی بود و این، می‌توانست بهترین موضوع صحبت برای دبیر جشن امسال باشد که مثل میزبان دیگر مراسم، در اوج محبوبیت و شهرت است: « متاثرم که عده‌ای از فرزندان خانه سینما، امشب اینجا نیستند. دلم برای همه‌ آنها تنگ شده است. با وجود آن‌ها می‌توانیم سینمای بهتری داشته باشیم. امیدوارم این دوستان به خانه‌ خودشان برگردند. همواره باید همدیگر را داشته باشیم و به یکدیگر تکیه کنیم تا بتوانیم سینمایی را که بزرگ است، بزرگ‌تر کنیم.»

اشاره پرویز پرستویی که در بدترین دوره ممکن دبیری جشن خانه سینما را برعهده گرفته است، در واقع به اعضای اتحادیه تهیه‌کنندگان است که از آغاز ریاست میرکریمی، آبشان با خانه سینما به یک جوی نرفت و کارشان آن قدر بالا گرفت که حتی فیلم‌های‌شان را در داوری امسال شرکت ندادند.

اما سینماگران مورد نظر پرستویی در همان زمان، بدون شک به اقدام بعدی خود فکر می‌کردند. به ویژه آن که اقدام اول را نیز تنها 2 روز پیش، خود آن‌ها تدارک دیده بودند: ملاقات با فرمانده نیروی انتظامی‌و تقدیر از او به پاس اقدامات شایسته‌اش در مبارزه با تکثیر غیرمجاز فیلم.

شاید همین ملاقات حساب‌شده و به موقع، خانه سینما را نیز به یاد اقدامات شایسته شهردار تهران انداخته باشد و ناگهان، روال مرسوم تقدیر مسئول از هنرمند، به تقدیر هنرمند از مسئول، تغییر جهت دهد.

پرستویی پس از نمایش فیلم گفت: «آقای قالیباف خدمات ارزنده‌ای برای شهر تهران و همچنین سینما انجام داده‌اند که امیدواریم اثرات مثبت آنها بعدها در سینمای ایران مشاهده شود.»

البته درست مثل تقدیر اعضای اتحادیه تهیه‌کنندگان با محمود احمدی مقدم، ماجرای این تقدیر نیز به همین جا ختم نشد. پیش از نمایش « به همین سادگی»، کامران ملکی به نمایندگی از هیات مدیره‌ خانه سینما، ابتدا به به حمایت‌های همیشگی شهردار تهران از سینماگران اشاره کرد و سپس اظهار امیدواری کرد «جشن یازدهم نیز همچون گذشته، شامل لطف و عنایت ایشان قرار بگیرد و مساعدت‌های ایشان همراه این جشن باشد.»

قالیباف که در ابتدای هفته نیز از روند بازسازی سینما آزادی بازدید کرده و گفته بود: امیدوارم جشن بعدی را در سینما آزادی برگزار کنیم، ترجیح داد در مراسم سه‌شنبه سخنرانی نکند و تنها به تماشای فیلم بنشیند.

« به همین سادگی» که به سادگی توانست شرایط یک پاتک مناسب را برای اقدام یک‌شنبه اتحادیه تهیه‌کنندگان فراهم کند، به در خواست میرکریمی‌در داوری شرکت داده نمی‌شود.

بنابر این اولین و آخرین فیلمی‌بود که می‌توانست مطابق قوانین جدید داوری خانه سینما، برای افرادی علاوه بر داوران نیز به نمایش درآید: محمدباقر قالیباف، عباس کیا‌ر‌ستمی، سیدمحمد بهشتی، سیف‌الله داد، کمال تبریزی، علیرضا رئیسیان، محمدرضا هنرمند، مجید جوزانی، فرشته طائرپور، کیومرث پوراحمد، ابوالحسن داوودی، علیرضا زرین‌دست، مازیار میری، مجید سرسنگی و...

کد خبر 29631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز