مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

سید‌محمد فخار: متروی تهران به‌زودی از شمال شرقی‌ترین نقطه تهران در محله سوهانک تا جنوب غربی‌ترین نقطه یعنی محله چهاردانگه را۵۰ دقیقه‌ای می‌پیماید.

مترو

خط 3مترو كه تاكنون در 10ايستگاه به بهره‌برداري رسيده، براساس اولويت‌هاي مديريت شهري قرار است در سال‌جاري تكميل شود و تقاضاي سفرهاي شهري در مسير 37كيلومتري شمال شرقي به جنوب غربي تهران و بالعكس را رفع كند. سرعت مترو براساس آنچه سيدجعفر تشكري هاشمي پيش از اين اعلام كرده بود، با توقف در ايستگاه‌ها و حركت با سرعت، 45كيلومتر در ساعت است. بدين‌ترتيب يك قطار شهري مي‌تواند در 50دقيقه اين مسير را بپيمايد.

  • پل ارتباطي شهر

معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران در اين‌باره از خط 3 مترو به‌عنوان پل ارتباطي جنوب غرب به شمال شرق تهران نام برد. به گفته سيدجعفر تشكري هاشمي، كاهش تقاضاي سفر با خودروهاي شخصي يكي از اصلي‌ترين رهاوردهاي خط 3 مترو است كه مي‌تواند نقش عمده‌ در جابه‌جايي‌هاي شهري ايفا كند و اغلب ايستگاه‌هاي اين خط ازجمله ايستگاه شهداي رسانه در تقاطع خيابان‌هاي وليعصر فاطمي كه چند روز قبل از سوي شهردار تهران مورد افتتاح قرار گرفت، در نقاط پر رفت‌وآمد شهر واقع شده‌اند. وي يكي از مهم‌ترين اهداف مديريت شهري در برنامه 5ساله دوم را كاهش آلودگي هواي تهران اعلام و تأكيد كرد: بر اين اساس و با تدابير شهردار تهران، توسعه خطوط و ايستگاه‌هاي مترو و حمايت از گسترش حمل‌ونقل پاك كه مصاديق آن‌ در توسعه حمل‌ونقل ريلي و فرهنگ‌سازي در زمينه استفاده از وسايل نقليه برقي است، به‌عنوان يك اولويت مهم در دستور كار شهرداري تهران قرار دارد.

  • عبور از بافت قديمي شهر

از خط 3متروي تهران به‌خاطر شاخص‌هاي گوناگون و كم نظير آن ازجمله قرار گرفتن در مسير شهرهاي اقماري و پرتردد مسافر از جنوب به شمال پايتخت و پوشش محلات و مناطقي چون اسماعيل آباد، ابراهيم‌آباد، يافت آباد، نعمت آباد، جواديه، مولوي و راه‌آهن به‌عنوان يك دستاورد بزرگ ياد مي‌شود. بهره‌گيري از چندين شيوه مختلف حفاري تونل يعني ترانشه باز، اتريشي و مكانيزه، عبور از بافت فرسوده و قديمي تهران و موانع متعدد تاسيسات فرسوده شهري، ساخت ايستگاه‌ها واجراي ريل‌گذاري به موازات پيشرفت دستگاه حفار، عبور دستگاه حفار تونل به فاصله اندك از زير خط 2درحال بهره‌برداري مترو و موارد ديگر در شمار ركوردها و شاخص‌هاي بخش جنوبي خط 3مترو به‌حساب مي‌آيد.

  • تقاطع با 6خط

نخستين خط قطري شبكه متروي تهران با 6خط متروي ديگر شهر تقاطع دارد. براساس خطوط بهره‌برداري شده فعلي، خط 3 در ايستگاه چهارراه وليعصر با خط4، در ايستگاه ميدان وليعصر با خط 6و در ايستگاه شهيد بهشتي با خط يك تقاطع دارد و مي‌تواند سهم بزرگي را در اتصال خطوط ريلي منسجم و به هم پيوسته درون شهري و مسافرت راحت و آسان شهروندان و بيشترين دسترسي مسافران به تمام خطوط ريلي ايفا كند.

خط 3مترو همچنين با 7بزرگراه، 6ميدان اصلي(ميدان راه‌آهن و غيره) و خيابان مهم شهر (وليعصر) تقاطع داشته يا عبور مي‌كند و ساكنان بزرگراه آزادگان، بزرگراه سعيدي، ميدان راه‌آهن، ميدان وليعصر، خيابان وليعصر، خيابان انقلاب، بزرگراه رسالت، بزرگراه صياد شيرازي، ميدان نوبنياد، بزرگراه ارتش و منطقه نياوران و كامرانيه را به‌عنوان مناطق پرتردد پوشش مي‌دهد. بخش شمالي و پاياني متروي خط 3قرار است در ‌آينده نزديك تكميل شود و در اختيار مردم قرار گيرد.

کد خبر 295965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha