همشهری آنلاین: کاپیتان کشتی نجات اعلام کرد: از صبح امروز (دوشنبه) کشتی نجات وارد منطقه تحت پوشش ناوگروه ۳۴ نیروی دریایی مقتدر ارتش جمهوری اسلامی ایران شد و تحت پوشش این ناوگروه قرار گرفت.

مسعود قاضی میرسعید

کاپیتان مسعود قاضی میرسعید روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مستقر در کشتی نجات (کشتی ایران شاهد) گفت: صبح امروز یکی از ناوهای جنگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در خلیج عدن با تماس رادیویی حضور خود را در منطقه (در مسیر حرکت کشتی نجات) اعلام کرد.

وی در خصوص وضعیت مسیر فعلی کشتی نجات نیز گفت: هم اکنون در کنار بندر مکلا یمن قرار داریم و 30 اردیبهشت وارد باب المندب و دریای سرخ می شویم.

کاپیتان قاضی میرسعید درباره وضعیت جوی نیز بیان داشت: وضعیت جوی هم اکنون مناسب بوده و همه چیز به خوبی پیش می رود و همه منتظر رسیدن به بندر حدیده هستند.

وی سرعت فعلی کشتی نجات را 7 گره دریایی (حدود 14 کیلومتر در ساعت)اعلام کرد.

کشتی کمک های مردمی و امدادی جمهوری اسلامی ایران به مردم مظلوم یمن (کشتی ایران شاهد یا همان کشتی نجات) در شامگاه دوشنبه 21 اردیبهشت از بندر شهید رجایی بندرعباس به سمت بندر حدیده یمن در دریای سرخ، حرکت خود را آغاز کرد و قرار است با یاری خدا اواخر روز 31 اردیهشت ماه در این بند پهلو گرفته و محموله خود را تخلیه کند.

این کشتی را علاوه بر 2 هزارو 500 تن کمک های مردم ایران 3 فعال ضد جنگ از اروپا و آمریکا، کادر پزشکی و امدادی و 15 خبرنگار تا بندر حدیده یمن همراهی می کنند.

جنگنده های متجاوزعربستان و ائتلاف عربی - آمریکایی از 54 روز پیش (ششم فروردین) تجاوز ضدانسانی خود را به یمن آغاز کرده اند که تاکنون بیش از 3 هزارو 800 یمنی که بیشتر آنها از کودکان و زنان بودند کشته شده و هزاران نفر دیگر نیز مجروح شد اند.

کد خبر 295455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha