سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

ترجمه هلن صدیق بنای: سکند لایف (Second life) یک سرزمین مجازی دیجیتال با بیش از 8 میلیون عضو است.

این سرزمین دیجیتالی می‌کوشد از هر لحاظ  زندگی واقعی را شبیه‌سازی کند. ساکنان این سرزمین مجازی می‌توانند سر کار بروند، امرار معاش کنند، به کنسرت بروند و حتی ازدواج کنند.
روزنامه وال استریت ژورنال به تازگی مقاله جالبی در مورد مردی که روزانه 20 ساعت از وقت خود را صرف بازی در سایت سکند لایف می‌کند، منتشر کرده است. در این مقاله که برخی از جنبه‌های پویش‌شناسی اجتماعی در فضای دیجیتال را نشان می‌دهد؛ آمده است که ریک هوگوسترات 53 ساله، یک معلم بازنشسته است که از همسر آنلاین خود در سکند لایف بیشتر از همسر واقعی خود راضی است.

سه ماه پیش هوگوسترات از "جنت اسپیلمن" فروشنده 38 ساله یک شرکت حمل و نقل کانادایی تقاضا کرد که در سکند لایف این سرزمین مجازی همسرش شود. اما همسر 58 ساله واقعی این آقا اصلا از این روابط یا به نوعی از این بازی در فضای مجازی راضی نیست.
تحقیقاتی که اخیرا توسط یک فارغ‌التحصیل مقطع دکترای دانشگاه استانفورد بر روی 30 هزار بازیکن اینترنتی (گیمر) انجام شده است، نشان می‌دهد که 40 درصد مردان و 53 درصد از زنانی که به بازی‌های آنلاین مشغول هستند، دوستان مجازی خود را هم سطح دوستان واقعی خود و یا حتی بهتر از آنها ارزش‌یابی می‌کنند.
مطالعات جدیدی که کارشناسان در زمینه پویش‌شناسی اجتماعی دنیای مجازی شروع کرده‌اند آنها را بسیار شگفت زده کرده است چرا که این مطالعات نشان از حاکمیت روابط مجازی بر روابط واقعی افراد دارد.

www.online.wsj.com

کد خبر 29530

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز