یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کشتی نجات وارد خلیج عدن در سواحل جنوب شرقی یمن شد.

ورود کشتی نجات به خلیج عدن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ کشتی ایرانی روز دوشنبه این هفته بندر عباس را به مقصد بندر الحدیده در غرب یمن ترک کرد و حامل 2500 تن مواد غذایی و پزشکی و لوازم دیگر است و ده ها فعال حقوقی، پزشک و خبرنگار ازکشورهای مختلف آن را همراهی می کنند.

حال همه مسافران کشتی بسیار خوب و مساعد گزارش شده است.

بیشتر قرار بود کمک‌های امدادی ایران از طریق هوایی ارسال شود اما دولت عربستان به رغم آگاهی از محموله کمک‌های بشردوستانه ایران برای مردم یمن و هماهنگی های بین المللی انجام شده از این کار جلوگیری کرد.

ایران درباره تعرض به کشتی خود هشدار داده و با بازرسی آن توسط سعودی ها مخالفت کرده است و اعلام می کند که این کشتی در آب های بین المللی و براساس قوانین بین المللی حرکت می کند.

حسین امیر عبداللهیان معاون امور عربی و آفریقائی وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با میخائیل باگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه از عربستان به علت جلوگیری از انتقال کمک های بشردوستانه به یمن انتقاد کرده بود.

عبداللهیان اعلام کرد که آتش بس مورد ادعای عربستان کاملاً صوری است و سعودی ها مانع اجرای می شوند.

کشتی نجات تا آخر هفته به یمن می رسد

سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: کشتی نجات تا پنجشنبه این هفته به بندر الحدیده در یمن می رسد.

چرخساز در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: کشتی نجات هم اکنون در آبهای بین المللی و در نزدیکی بندر سلاله قرار دارد و تا دو روز دیگر به تنگه باب المندب می رسد.

وی گفت: برای پهلوگیری و تخلیه بار این کشتی هماهنگی های لازم با هلال احمر یمن و کشورهای همسایه صورت گرفته است.

چرخساز افزود: اگر کشورهایی که تاکنون مانع رسیدن کمک ها شده اند مشکلی ایجاد نکنند، کمک های انسان دوستانه هلال احمر کشورمان به دست مردم یمن خواهد رسید.

وی گفت: در این کشتی 2500 تن مواد غذایی، دارویی و تجهیزات زیستی از جمله چادر و پتو به همراه تیم مجرب پزشکی وجود دارد که قرار است کار مداوای مجروحان را بر عهده بگیرد.

چرخساز با بیان اینکه هر ساعت با هدایت کنندگان این کشتی در ارتباط هستیم، افزود: تاکنون هیچ مشکلی برای کشتی ایجاد نشده است و خدمه در سلامت کامل به سر می برند.

سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: محموله های مختلفی آماده ارسال به این کشور است که در صورت اخذ مجوز قصد داریم آنها را از راه هوایی به یمن ارسال کنیم.

چرخساز افزود: قبل از آغاز حمله عربستان به یمن محموله ای از خطوط هوایی به یمن ارسال شد اما بعد از جنگ چند بار تلاش کردیم اما تاکنون موفق نبودیم.

کد خبر 295294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha