یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: ۵۰ درصد اعتبارات طرح تحول نظام سلامت، صرف تامین دارو و تجهیزات پزشکی شده است.

به گزارش مهر، دکتر رسول دیناروند در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه ایران هلث که در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود، گفت: همانطور که قبلاً اشاره شده است همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران هلث شاهد پیشرفت‌های سلامت و تجهیزات پزشکی بودیم.

وی با اعلام اینکه تجهیزات پزشکی در کشور دارای بازار ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومانی است که معادل ۱.۷ میلیارد دلار می‌شود، افزود: وابستگی کشور در حوزه تجهیزات پزشکی به واردات کم نیست.

رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: اکنون ۶۰ درصد تجهیزات پزشکی مصرفی در ایران وارداتی است این در شرایطی است که ما شرکت‌های زیادی در حوزه تجهیزات پزشکی داریم و در چند سال اخیر نیز شرکت‌های دانش‌بنیاد در حوزه پزشکی فعال شده است.

دیناروند با بیان اینکه بعضی شرکت‌های داخلی صادرات دارند و بعضی‌ها نیز تولیداتشان در حد استفاده‌های محلی است گفت: سیاست وزارت بهداشت دسترسی عادلانه به خدمات سلامت است.

وی دسترسی آسان به خدمات سلامت را قدم اول در حوزه توسعه تجهیزات پزشکی دانست و گفت: اکنون آمارها نشان می‌دهد که میزان ارجاع بیماران برای تهیه تجهیزات پزشکی و دارو به خارج از بیمارستان از ۴۰ درصد به زیر یک درصد رسیده است.

به گفته دیناروند، ۵۰ درصد کل اعتبارات طرح تحول سلامت صرف دارو و تجهیزات پزشکی شده است.

وی در مورد قدم دوم در حمایت از تولیدات داخلی گفت: قدم دوم ما تضمین کیفیت و سلامت واردات و تولیدات داخلی است و ما باید در تولیدات به استانداردهای بین‌المللی برسیم و همین امر واردات از منابع غیر امن را محدود کرده است.

رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه واردات کالای پزشکی باید از منابع معتبر انجام شود، افزود: متأسفانه کالای قاچاق به بازار تجهیزات پزشکی نفوذ کرده بود که با نظارت این موضوع مرتفع شد.

معاون وزیر بهداشت، گام سوم را حمایت از تولیدات داخل عنوان کرد و گفت: سفر مشاور وزیر بهداشت ژاپن در همین راستا است.

به گفته دیناروند، گام چهارم نیز توسعه صادرات به کشورهایی است که به تجهیزات پزشکی ایران نیاز دارند.

کد خبر 295288

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha