یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۳
۰ نفر

ادغام بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) که چندی قبل در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح شده بود، همچنان مورد توجه نمایندگان مجلس است.

کمیته امداد امام خمینی

پس از آنكه حسينعلي حاجي دليگاني عضو اين كميسيون در گفت‌وگو با همشهري از طرح اين موضوع از سوي تعدادي از نمايندگان خبر داد، يك عضو كميسيون اجتماعي نيز از اين طرح دفاع كرد. عباس صلاحي در موافقت با اين طرح گفت: طرح ادغام سازمان بهزيستي و كميته امداد امام‌(ره) درصورت تصويب به‌دليل عريض و طويل بودن اين دو سازمان، به‌طور حتم داراي نقاط مثبتي خواهد بود. وي با تأكيد بر اينكه اين طرح درصورت تصويب، حمايت از معلولان و محرومان جامعه را به شكل مناسب تري سامان مي‌دهد، به خبرگزاري خانه ملت گفت: عملكرد اين دو نهاد شباهت‌هاي بسياري باهم دارد و با ادغام آنها بسياري از مشكلات مرتفع خواهد شد.

اما همزمان يك عضو ديگر اين كميسيون با اين پيشنهاد مخالفت كرد و گفت: ادغام كميته امداد و سازمان بهزيستي ممكن است مشكلات بسياري را در سطح مديريتي به‌وجود آورد. سالار مرادي با تأكيد بر اينكه اين دو سازمان ممكن است كه داراي هدف‌هاي يكساني باشند، اما رويكردهاي متفاوتي دارند، توضيح داد: جامعه هدف بهزيستي بيشتر افراد آسيب‌پذير، معلولان ذهني، جسمي، زنان و كودكان بي‌سرپرست و بد سرپرست بوده و رويكردي پيشگيرانه دارد، اما رويكرد كميته امداد بيشتر حمايتي است.

حالا بايد ديد آيا اين طرح به‌صورت جدي مطرح مي‌شود يا تحقق آن آنقدر دور از ذهن هست كه هرگز بيشتر از يك پيشنهاد ساده فراتر نرود.

 

کد خبر 295241

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha