گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران که برای برگزاری یک اردوی علمی به پناهگاه حیات‌وحش میانکاله و جزیره آشوراده سفر کرده بودند روزگذشته در پایان اردوی ۴روزه با تجمع و راهپیمایی آرام در بندرترکمن نسبت به واگذاری جزیره آشوراده اعتراض کردند.

اين دانشجويان با در دست داشتن پلاكاردهايي با مضاميني چون «آشوراده به مردم بومي تركمن تعلق دارد نه سرمايه‌داران غيربومي»، «ساخت‌وساز طبيعت آشوراده براي مردم تركمن نان نمي‌شود» و «با بي‌تدبيري آشوراده را چون درياچه اروميه نكنيد» خواستار جلوگيري از اجراي طرح گردشگري در جزيره آشوراده شدند. دكتر حسين آخاني، استاد دانشگاه تهران و سرپرست دانشجويان با اعلام اين خبر به همشهري گفت: چندماه است كه نخبگان و فعالان محيط‌زيست با درج صدها مقاله، گزارش و مصاحبه در رسانه‌ها و نيز برگزاري تجمع از مسئولان محيط‌زيست مي‌خواهند تا مانع اجراي طرحي شوند كه به نابودي جزيره آشوراده منجر مي‌شود؛ جزيره‌اي كه به‌لحاظ محيط‌زيست اهميت جهاني دارد.

وي افزود: با وجود همه مخالفت‌ها، مديريت سازمان حفاظت محيط‌زيست همچنان بر اجراي طرح گردشگري پافشاري مي‌كند و طبيعي است كه فعالان و دوستداران محيط‌زيست با اين طرح مخالفت كنند به‌ويژه آنكه رهبر معظم انقلاب 17 اسفندماه گذشته بر حفظ محيط‌زيست تأكيد كردند و همه مردم را به حفاظت از طبيعت فراخواندند. بر اين اساس، دانشجويان بنا به وظيفه خود و براي جلوگيري از تخريب يكي از باارزش‌ترين مناطق حفاظت‌شده كشور روز گذشته با در دست داشتن پلاكاردهايي خواستار لغو طرح گردشگري در آشوراده شدند.

 

کد خبر 295236

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha