مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

نود و یکمین ایستگاه متروی تهران ۲۸ اردیبهشت به چرخه حمل ونقل عمومی اضافه می‌شود.

آنگونه كه سيدجعفر تشكري هاشمي معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران اعلام كرده، در حال حاضر هر روز بالغ بر 3ميليون سفر در تهران از طريق خطوط مترو انجام مي‌شود اما با اتمام ساخت خط 3مترو و بهره‌برداري كامل از اين خط سراسري، ظرفيت جابه‌جايي متروي تهران به روزانه 4ميليون سفر افزايش مي‌يابد.

پيش از اين شهردار تهران اعلام كرده بود كه در سال‌جاري هر‌ماه يك ايستگاه به متروي تهران افزوده مي‌شود. خط 3مترو كه به طول 37كيلومتر، جنوب غرب تهران را به شمال شرق اين كلانشهر وصل مي‌كند، آخرين مراحل آماده‌سازي خود را طي مي‌كند . اين خط با 28ايستگاه در طول مسير، امكان انجام يك ميليون سفر روزانه با استفاده از مترو را فراهم مي‌كند.

تشكري هاشمي با اشاره به اينكه خط 3مترو با 4خط ديگر مترو شامل خطوط 1و 4و 6و 7تلاقي دارد، اظهار كرد: اين خط از نقاط مهمي همچون ميدان راه‌آهن و ميدان وليعصر عبور مي‌كند و ايستگاه ميدان جهاد به‌عنوان يكي از ايستگاه‌هاي مهم اين خط در خيابان وليعصر تقاطع خيابان فاطمي، دوشنبه 28 ارديبهشت طي مراسم ويژه‌اي افتتاح مي‌شود.

معاون شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه چراغ‌هاي راهنمايي در ايجاد و برقراري نظم و انضباط در شهر و معابر شهري از اهميت و جايگاه ويژه‌اي برخوردارند، تصريح كرد: 2گروه اصلي چراغ‌هاي راهنمايي تقاطع‌هاي تهران، چراغ‌هاي هوشمند و چراغ‌هاي برنامه‌پذير است. تشكري هاشمي با اعلام اينكه چراغ‌هاي برنامه‌پذير، براساس عملكرد ترافيكي تقاطع در بازه‌هاي زماني متفاوت و احجام ترافيكي مختلف زمانبندي شده‌اند، گفت: چراغ‌هاي هوشمند بر مبناي ارسال اطلاعات لحظه‌اي به سيستم مركزي، زمان مناسب براي هر جهت را به‌دست مي‌آورند.

کد خبر 295223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha