مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

۲ ایستگاه فاطمی و نعمت آباد از خط ۳متروی تهران برای بهره‌برداری ‌ مراحل پایانی را می‌گذرانند.

مترو

هم‌اكنون ايستگاه‌هاي چهارراه وليعصر، منيريه، راه‌آهن، جواديه، قلعه مرغي، ميدان وليعصر و شهرك شريعتي به مردم خدمت‌رساني مي‌كنند و 2 ايستگاه فاطمي و نعمت آباد نيز به‌زودي به خط 3اضافه مي‌شوند.

  • تحقق يك وعده

پيش از اين در 11اسفند سال گذشته ايستگاه‌هاي ميدان وليعصر و شهرك شريعتي از خط ۳ مترو افتتاح شده بود. محمدباقر قاليباف، شهردار تهران سال گذشته وعده داده بود كه در سال 94هر‌ماه يك ايستگاه در اختيار مردم پايتخت قرار مي‌گيرد.به گفته سيدجعفر تشكري هاشمي، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران، توسعه خطوط مترو و بهسازي ناوگان به‌طور موازي در دستور كار قرار دارد و دست‌كم به طور متوسط 10ايستگاه در سال 94به شهروندان تحويل مي‌شود. وي در ادامه با اشاره به نوسازي و توسعه مترو در سال 94، اظهار كرد: امسال علاوه بر تكميل ايستگاه‌هاي در دست اجرا، تكميل خطوط6و 7نيز به موازات يكديگر در دستور كار قرار دارد.

وي با بيان اينكه اكنون در خط 7مترو در فاز نخست صد درصد تونل‌سازي‌ به اتمام رسيده است، گفت: با توجه به اينكه تملك و رفع معارض به‌عنوان مهم‌ترين مانع احداث ايستگاه‌ها در خط مترو مطرح است، با انجام تملك، برنامه راه‌اندازي خطوط را اعلام خواهيم كرد و حدود 20كيلومتر مترو در اختيار شهروندان قرار مي‌گيرد.

  • پيشرفت 95 درصدي خط 3

تشكري هاشمي با تأكيد بر اينكه در سال 94به‌طور ميانگين ماهانه يك ايستگاه در خطوط مترو به شهروندان تهراني تقديم مي‌شود، گفت: تكميل و بهره‌برداري از متروي فرودگاه مهرآباد تهران و تعدادي از ايستگاه‌هاي خط 3ازجمله فعاليت‌ها و برنامه‌هاي اوايل سال 94است. به گفته معاون شهردار تهران، طي هفته‌هاي آينده و در ارديبهشت ماه، نيمه جنوبي خط 3مترو به‌طور كامل به بهره‌برداري رسيده و ايستگاه نعمت آباد و عبدل آباد نيز زير بار ترافيك خواهند رفت. معاون شهردار تهران با اشاره به اينكه ايستگاه فاطمي در نيمه شمالي خط 3مترو اكنون با پيشرفت 95درصدي مراحل پاياني را سپري مي‌كند، تأكيد كرد: اين ايستگاه طي روزهاي آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد.

  • متروي تهران الگوي كلانشهرها

ديروز مديران سازمان قطار شهري شيراز و حومه در بازديد از بخش‌هاي مختلف عمليات پروژه خط 6 مترو، دستاوردها و دانش فني شركت متروي تهران و حومه را در زمينه توسعه خطوط و به كارگيري دانش فني بومي در ساخت تونل، سازه ايستگاه‌هاي تقاطعي و تجهيزات برقي را ارزشمند توصيف كردند. مديران سازمان قطار شهري شيراز و حومه معماري و روش‌هاي ساخت خطوط متروي تهران را زيبا و شيك توصيف كرده و ابراز اميدواري كردند كه كلانشهرها از الگوي موفق صنعت متروي تهران و حومه در زمينه ساخت و توسعه خطوط، بهره ببرند.

کد خبر 293051

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha