مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار در سال‌جاری از سوی مدیریت شهری به توسعه حمل و نقل ریلی پایتخت اختصاص یافته است. این مبلغ قرار است برای تکمیل و راه‌اندازی خطوط ۷، ۴و ۳مترو صرف شود.

شهرداري تهران در سال گذشته بالغ بر يك هزار و 100ميليارد تومان به توسعه مترو اختصاص داد. اين در حالي است كه از سوي دولت در سال93تنها مبلغ 195ميليارد تومان اعتبار براي مترو تهران مصوب و از اين ميزان نيز تنها 109ميليارد پرداخت شد. براساس قانون بايد دولت هم به‌اندازه شهرداري براي توسعه مترو اعتبار اختصاص دهد.

به گفته مسعود رنجبريان، مديركل برنامه‌ريزي و توسعه شهري معاونت حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران، امسال بالغ بر 1800ميليارد تومان بودجه مستقيم به توسعه حمل‌ونقل ريلي از سوي شهرداري تهران اختصاص يافته و همچنين بيش از 350ميليارد به‌منظور تملك‌هاي موجود در مترو و 330ميليارد هم بابت بازپرداخت فاينانس‌هاي مترو درنظر گرفته شده است.

  • لزوم همراهي دولت با شهرداري

توسعه حمل‌ونقل ريلي يكي از اصلي‌ترين مطالبات شهروندان است كه دولت نيز بايد در اين مهم همگام با شهرداري تهران در توسعه مترو قدم بردارد. اين در حالي است كه تنها 235ميليارد تومان اعتبار از سوي دولت براي توسعه حمل و نقل ريلي پايتخت در سال 94مصوب شده است و اين رقم در مقايسه با بودجه شهرداري تهران در توسعه حمل و نقل ريلي رقمي بسيار ناچيز و كمتر از 10درصد بودجه شهرداري است كه با درنظر گرفتن قوانين بالادستي مثل قانون حمايت از حمل‌ و نقل ريلي مصوب مجلس شوراي اسلامي، انتظار مديريت شهري از دولت اختصاص حداقل 2هزار و430ميليارد تومان اعتبار براي توسعه متروي تهران در سال‌جاري است.

  • اولويت‌هاي بهره‌برداري مترو

اولويت‌هاي توسعه مترو در سال‌جاري در 4خط موجب افزايش ايستگاه‌ها و توسعه خطوط ريلي مي‌شود. يكي از اين اولويت‌ها،توسعه متروي تهران تكميل و توسعه نيمه شمالي خط 3مترو است كه تا شهرك قائم واقع در بزرگراه ارتش امتداد پيدا خواهد كرد. توسعه
خط 4مترو تا فرودگاه مهرآباد از ديگر فعاليت‌هاي سال 94شهرداري تهران خواهد بود. مديركل برنامه‌ريزي و توسعه شهري معاونت حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به اولويت‌هاي بعدي گفت:

تكميل و راه‌اندازي نيمه شمالي خط 7مترو تهران در سال‌جاري، همچنين بهره‌برداري تعدادي از ايستگاه‌هاي اين خط در دستور كار قرار دارد. وي با بيان اينكه از سويي تلاش مي‌شود در سال 94بخش‌هايي از خط 6مترو نيز مورد بهره‌برداري قرار گيرد، تصريح كرد: تونل‌سازي‌ خط6در دست اجراست و انتظار مي‌رود درصورت تحقق اعتبارات دولتي، بخش‌هايي از اين خط نيز در سال 94راه‌اندازي و تكميل شود. در بخش برون‌شهري نيز بهره‌برداري از 52كيلومتر مسير از بخش جنوبي خط يك حدفاصل حرم مطهر تا فرودگاه بين‌المللي امام خميني(ره) و سپس شهر جديد پرند درصورت تأمين اعتبار از سوي دولت از ديگر پروژه‌هاي متروي تهران در سال‌جاري است.

کد خبر 293764

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha