در جلسه مشترک رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، موضوعات متعدد مرتبط با کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) از جمله طرح حمایت از ۶میلیون نیازمند ازکارافتاده، مطرح و درباره چگونگی رسیدگی به زندگی این افراد تبادل نظر شد.

حسينعلي حاجي‌دليگاني، نماينده مردم شاهين‌شهر، ميمه و برخوار در مجلس با اشاره به مطرح شدن طرح حمايت از 6ميليون نيازمند ازكارافتاده در جلسه مشترك رئيس كميته امداد با اعضاي كميسيون برنامه و بودجه مجلس به همشهري گفت:‌ در اين جلسه 2 بحث مطرح شد؛ يكي اينكه بايد درباره اين نيازمندان تدبيري اساسي انديشيده شود كه حداقل زندگي آنها تأمين شود و پيشنهادي كه در اين‌باره مطرح شد اين بود كه حداقل حقوق اين افراد كه 50هزار تومان است به 180هزار تومان افزايش پيدا كند. دوم اينكه از طرح حذف پرداخت يارانه به افراد پردرآمد استفاده كرده و اين مبلغ به جاي اينكه در مسيرهاي ديگر خرج شود به سمت افراد نيازمند هدايت شود؛ چرا كه اين افراد در شرايط اسفباري زندگي مي‌كنند و مشكلات متعددي دارند.

وي با شاره به اينكه در اين جلسه برخي از اعضاي كميسيون، طرح ادغام كميته امداد و بهزيستي را مطرح كردند، افزود: ديدگاه مهندس فتاح اين بود كه ابتدا بايد فصول مشترك كاري اين دو نهاد حمايتي از يك طرف و فصول متمايز آن دو بررسي و جمع‌بندي شود چراكه تا جايي كه مي‌توانيم بايد در مصرف بيت‌المال صرفه‌جويي كنيم. به گفته حاجي دليگاني، اعتماد‌سازي‌ مردم نسبت به عملكرد نهادهاي حمايتي موضوع ديگري بود كه در اين جلسه مطرح شد چرا كه اعتماد عمومي مردم به اين نهادها، سرمايه اصلي اين سازمان‌هاي حمايتي است و مي‌تواند باعث موفقيت اين سازمان‌ها شود.

به گفته اين عضو كميسيون برنامه و بودجه، ديدگاه سرپرست كميته امداد امام خميني (ره) اين بود كه بايد به سمتي برويم كه جامعه هدف را تحت پوشش خدمات و بيمه تأمين اجتماعي قرار دهيم كه در نهايت اين افراد داراي بازنشستگي نيز باشند.

کد خبر 294857

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha