همشهری آنلاین: «اطلس عملیات‌های پدافندی در دفاع مقدس» چاپ شد.این اطلس مرتبط با عملیات‌های پدافندی دوران جنگ تحمیلی است و در هشت جلد به چاپ رسیده است.

عملیات‌های پدافندی

محسن صادق‌نیا مسئول انتشارات سوره سبز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اعلام این خبر توضیح داد: این کتاب به صورت تمام رنگی به چاپ رسیده است و فرماندهان، پیشکسوتان و طراحان عملیات‌ها در دوران دفاع مقدس، چه سپاهی و چه ارتشی این کتاب را به نگارش درآورده‌اند و شامل اسناد، عکس‌ها، کالک و نقشه‌های عملیاتی مرتبط با این عملیات‌ها است.

وی در رابطه با روزهای آرام جنگ نیز گفت:‌روزهای آرام جنگ به روزهایی گفته می‌شود که یگان‌های نظامی کشور ایران و عراق در دوران جنگ تحمیلی مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده بودند اما اقدام به عمل نظامی نمی‌کردند و بیشتر به بازسازی یگان‌های خود می‌پرداختند. ویژگی این کتاب این است که تاکنون سابقه نداشته است که کتابی به این مبحث از جنگ تحمیلی بپردازد. جلد نخست این کتاب را سعید پورداراب، فرهاد بهروزی، احمد کریمی، حسینعلی مصوری، مسعود فرهمندزاده که همگی از امرای ارتش هستند به نگارش درآورده‌اند.

صادق‌نیا اظهارکرد: کتاب «چریک پیر» که به زندگی‌نامه سرلشکر شهید حسن آبشناسان اختصاص دارد نیز با توجه به استقبال خوب مخاطبان در دو ماه گذشته دو بار تجدید چاپ شد و چاپ دوم وسوم آن نیز هم اکنون در غرفه انتشارات سبز موجود است.

انتشارات سوره سبز در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 200 عنوان کتاب را عرضه کرده است.

کد خبر 294695

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha