مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

سید‌محمدفخار: مدیریت شهری طرحی بـه‌منظور سامـانـدهــی آژانس‌های مسافربری و طرح دیگری برای سامان‌بخشی به حمل‌ونقل بار و کالا در تهران تدوین کرده که به‌زودی به شورای اسلامی شهر تهران تقدیم می‌کند.

حمل ونقل

شناسنامه‌دار كردن خودروهاي آژانس‌ و صدور كارت شناسايي براي رانندگان اين خودروها از طريق تأييد صلاحيت‌هاي فردي و فني راننده و خودرو ازجمله سازوكارهاي پيش‌بيني شده در طرح مذكور است.به گفته سيدجعفر تشكري هاشمي، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران، براساس قانون، آژانس‌هاي مسافربري به‌عنوان يكي از مدل‌هاي حمل‌ونقل شهري منظور و پيش‌بيني شده كه آژانس‌ها از ساختاري مشابه ناوگان تاكسيراني برخوردار باشند.

براساس اين طرح، 1700مؤسسه مجاز اتومبيل كرايه و بيش از 60هزار راننده‌اي كه در قالب اين مؤسسات فعاليت مي‌كنند، زير پوشش قرار گرفته و اين مدل حمل‌ونقلي بر مبناي حقوق متقابل راننده و مسافر بازتعريف مي‌شود. تشكري هاشمي همچنين با بيان اينكه توجه بيشتر به مسائل رفاهي و معيشتي رانندگان آژانس‌ها و حمايت از آنان و نيز ايجاد نظم و انضباط در آژانس‌هاي مسافربري با همكاري اتحاديه مربوطه از اهداف اين طرح است، تأكيد كرد: حفظ و تقويت نظارت اتحاديه مربوطه بر مؤسسات اتومبيل كرايه در طرح ساماندهي آژانس‌هاي مسافربري در اين طرح پيش‌بيني شده است.

  • 600 مؤسسه غيرمجاز

ساماندهي مؤسسات مجاز اتومبيل كرايه تهران در حالي قرار است آغاز شود كه به گفته رئيس اتحاديه اتومبيل كرايه تهران، ۶۰۰ آژانس غيرمجاز در سطح شهر فعال هستند. سيدحسن هاشمي تيرآبادي در اين‌باره به ايلنا گفت: اتحاديه هم‌اكنون ۱۷۰۰ واحد را تحت نظارت دارد و براساس قوانين اتحاديه تلاش داريم اقدامات لازم را براي بهبود فعاليت‌هاي آژانس انجام دهيم. البته بايد اشاره كرد كه ۶۰۰ واحد غيرمجاز نيز در سطح شهر تهران فعال هستند كه ما به‌دنبال برخورد با آنان هستيم. وي ادامه داد: اتحاديه از ۲ سال پيش تا به امروز نرخ كرايه‌هاي خود را افزايش نداده است و اگر امروز مسافران با هرگونه افزايش مواجه هستند بدانند كه از مؤسسات غيرمجاز خودرو درخواست كرده‌اند.

يكي از محورهاي مورد نظر در ساماندهي اين مؤسسات، سيستم‌هاي كيلومترشمار است،بنابر اين تلاش مي‌شود تمامي خودرو‌ها به سيستم كيلومتر شمار مجهز شوند تا درصد تخلفات كاهش يابد. البته در اين زمينه به حمايت‌هاي دولتي نياز است. رئيس اتحاديه اتومبيل كرايه تهران همچنين درخصوص پرداخت ماليات ارزش افزوده گفت: در ابتدا اعلام شده بود كه اتحاديه بايد ماليات ارزش افزوده را پرداخت كند اما با شكايتي كه اتحاديه داشته برخي اعلام كردند كه ماليات ارزش افزوده به اين صنف تعلق نمي‌گيرد.

با اين همه هنوز نتيجه نهايي به ما اعلام نشده است. هاشمي به اجاره ماشين‌هاي گران قيمت در برخي از آژانس‌ها اشاره كرد و گفت: معمولا اين خودرو‌ها متعلق با آژانس نيست و صاحب خودرو با همكاري آژانس برخي اقدامات را انجام مي‌دهد. البته مواردي هم مشاهده شده كه شركت‌هايي بالغ بر ۲۰ خودروي خارجي در اختيار دارند و آنها را براساس توافق‌هاي ميان دوطرف اجاره مي‌دهند.
شهروندان تهراني مي‌توانند شكايات خود را از طريق شماره تلفن ۷۳۳۵ به اتحاديه اتومبيل كرايه تهران اطلاع دهند تا موضوع پيگيري شود.

  • لزوم اعلام نرخ آژانس‌ها

طرح ساماندهي آژانس‌هاي مسافربري به‌عنوان يك مدل حمل‌‌ونقل شهري در شرايطي قرار است مورد توجه قرار گيرد كه پيش‌نياز آن اعلام نرخ رسمي كرايه آژانس‌هاست. اين اقدام در سال‌هاي اخير با ورود شوراي شهر به موضوع كرايه تاكسي‌هاي خطي تهران حل شده و در مورد آژانس‌ها نيز مي‌تواند راهگشا باشد. همچنين با اجراي اين طرح مي‌توان به مشكلات ناشي از دريافت آرم طرح ترافيك و كارت سهميه سوخت كه همه‌ساله گريبانگير اتحاديه و مؤسسات است، پايان داد.

کد خبر 294467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha