همشهری آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت از افزایش ۲۵ درصدی میزان تقاضای مردم برای اعزام به عتبات عالیات خبر داد و گفت: با دستورالعملی که به‌ زودی اعلام خواهد شد تسهیلات ویژه‌ای برای اعزام دانشجویان به عتبات عالیات ارائه خواهد شد.

به گزارش تسنیم، سعید اوحدی گفت: بر اساس اعلام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، افزایش تقاضا در قشر دانشجوی کشور براي اعزام به سفر عتبات کاملاً مشهود است. بر این اساس جلساتی را با بانک‌های کشور داشتیم که به‌ زودی نتایج این جلسات در قالب دستور‌العملی برای ارائه تسهیلات به دانشجویان متقاضی اعزام به عتبات اعلام خواهد داشت.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: دو بانک تجارت و گردشگری متعهد شدند که تسهیلاتی را در قالب وام قرض‌الحسنه، بدون سود و با کارمزد 4 درصد با امکان بازپرداخت درازمدت به دانشجویان متقاضی اعزام به عتبات ارائه دهند و امیدواریم با بانک‌های ملی و ملت نیز در خصوص ارائه این تسهیلات به نتیجه برسیم.

اوحدی با بيان اينكه در خصوص زوج‌های دانشجوی متقاضی عتبات نیز این تسهیلات به هر دو زوج ارائه خواهد شد، افزود: مبلغ این وام یک‌ میلیون تومان خواهد بود که این مبلغ حدود 80 درصد هزینه سفر به عتبات را پوشش خواهد داد.

وی در خصوص ارائه تسهیلات به دانش‌آموزان برای اعزام به عتبات عالیات بیان کرد: پیش از این تفاهم‌نامه‌ای با معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش به امضا رسیده است و یکی از بانک‌های کشور نیز متعهد شده که خدماتی را در این خصوص به دانش‌آموزان ارائه دهد که البته برای دانش‌آموزان سقفی برای اعزام وجود داشت که امیدواریم در تفاهم‌نامه‌ای که در روزهای آتی به امضا خواهد رسید، همان تسهیلاتی که قرار است به دانشجویان ارائه شود، برای دانش‌آموزان متقاضی اعزام به عتبات در نظر گرفته شود.

کد خبر 294423

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha