همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان اسلام گروهک داعش را برای جلوگیری از نفوذ ایران اسلامی در منطقه ایجاد کردند، اما عملکرد وحشیانه این گروهک موجب تحکیم وحدت و همدلی بیشتر مسلمانان منطقه شده است.

سرلشگر جعفری

سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری روز پنجشنبه در اجلاسیه کنگره بزرگ سه هزار شهید والامقام استان سمنان افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی با هدف ایجاد اختلاف بین ملت ایران و سایر ملتهای مسلمان منطقه گروهک داعش را ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه امروز عملکرد ضد بشری داعش نتیجه معکوس داشته و سبب خیر شده است، ادامه داد: اکنون شاهد وحدت و همدلی بین ملتهای ایران، عراق، سوریه، لبنان و یمن به خاطر مقابله با داعش هستیم.

وی با اشاره به انقلاب مصر به عنوان تنها انقلاب کشورهای مسلمان منطقه که نخواست از انقلاب ملت ایران الگوگیری کند، افزود: انقلاب مردم مصر به همین دلیل شکست خورد و امروز دیکتاتور ثابت این کشور در حال بازگشت است.

سرلشکر جعفری تاکید کرد: هر یک از ملتهای مسلمان منطقه که از انقلاب و جمهوری اسلامی الگوگیری کرد به پیروزی رسیده است.

وی با بیان اینکه تمام نیرنگهای آمریکا و رژیم صهیونیست علیه ایران و کشورهای مسلمان منطقه نتیجه عکس داده است، خاطرنشان کرد: مسلح کردن معارضان در سوریه برای سقوط نظام حاکم در آن کشور از سوی دشمنان اسلامی با این هدف انجام شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تحلیل های غرب از تحولات منطقه، افزود: نظام سلطه از توسعه هلال شیعه در منطقه هراس دارد چرا که می داند این هلال در قلب رژیم صهیونیستی فرود می آید.

سرلشکر جعفری گفت: در نگاه تحلیلگران غرب شهادت و مهدویت دو بال نظام اسلامی هستند و به امین دلیل دشمنان، ولایت فقیه را هدف قرار داده اند.

وی با اشاره به اینکه دشمن از توانمندی ایران اسلامی در عرصه های مختلف آگاهی دارد، گفت: خود دشمنان نیز می دانند که حرف از روی میز بودن گزینه نظامی علیه ایران در مساله هسته ای، سخن مسخره ای است زیرا توانایی ایران در دوران دفاع مقدس را دیده اند.

سرلشکر جعفری ایران اسلامی را کانون حرکات ملت های مسلمان منطقه دانست و گفت: ایجاد حادثه 11 سپتامبر، حمله به عراق و ایجاد گروهک داعش از سوی دشمنان برای این است که ایران مسیر خود را تغییر دهد.

وی تاکید کرد: اقتدار ایران اسلامی تنها در داشتن قدرت تسلیحاتی و اقتصادی نیست بلکه ایمان قلب های مردم مسلمان و شیعه منطقه اقتدار آفرین ایران اسلامی است.

سرلشکر جعفری با اشاره به نفوذ آرمانهای انقلاب اسلامی ایران در بین مسلمانان منطقه، ادامه داد: با این وجود برخی ها در داخل کشور به دلیل برخی کینه ها، تحلیل های غلط سیاسی و یا موفقت هایی که در گذشته نداشتند، لب به سخن باز می کنند.

وی افزود: این قبیل افراد داخلی که خود را دلسوز می دانند آگاه نیستند که با سخنانشان به نظام اسلامی ضربه می زنند و رهبر معظم انقلاب در فرمایشات آغاز سال نو نیز اینگونه سخنان را منکر دانستند.

وی با اشاره به اینکه برخی نارسایی ها و مشکلات اقتصادی درون کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: هنوز کسی به تذکر رهبری به سران کشور برای تمرکز به توانمندی داخلی آنچنان که می بایست عمل نکرده است.

با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از 70 جلد کتاب و تمبر یادبود سه هزار شهید استان سمنان در اجلاسیه اصلی کنگره بزرگداشت شهدای این استان در تالار غدیر سمنان رونمایی شد.

کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان از نهم اردیبهشت آغاز شد و برگزاری دعای ندبه در روز هجدهم اردیبهشت آخرین برنامه این کنگره است.

کد خبر 294378

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha