مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: به تازگی گلدان هوشمندی ساخته شده که آبرسانی به گیاه را به بهترین شیوه ممکن انجام می‌دهد.

پرورش گیاهان باطراوت با گلدان هوشمند

به گزارش مهر، یکی از مشکلاتی که در خصوص نگهداری از گیاهان در منازل و ادارات وجود دارد آبیاری بیش از حد آنهاست که می‌تواند به گندیدگی و به دنبال آن پوسیدگی ریشه و در نهایت نابودی گیاه منجر شود.

اکنون و به لطف ابتکار عمل خلاقانه طراحان شرکتی دانش بنیان در هلند گلدان هوشمندی ساخته شده که این مشکل مهم را برطرف کرده است.

مبنای کار سیستم آبرسانی در این گلدان هوشمند منطبق بر جذب آب توسط گیاهان در طبیعت است.

این فناوری جدید که Tableau نام دارد بر اساس یک سیستم ساده اما مهم در چرخه حیات سالم گیاهان طراحی شده است: چرخه خشک و خیس خاک. بر این اساس خاک گلدان هوشمند بر طبق یک زمانبندی کاملا مشخص به میزان مناسب آب دریافت کرده و در ادامه برای چند روز رو به خشکی می‌گذارد و سپس آبرسانی خودکار انجام می‌شود.

بدین ترتیب با خشک و خیس شدن متناوب و زمانبندی شده خاک، گیاه رشد مناسبی خواهد داشت و این همان سیستمی است که به طور طبیعی در طبیعت مشاهده می‌شود.

تنها کاری که باید انجام داد پر کردن مخزن آب دستگاه است. از این مرحله به بعد سیستم به طور خودکار آبرسانی به گلدان هوشمند و ریشه گیاه را آغاز می‌کند. با آبرسانی کافی به گیاه، شیر کوچکی که در زیر مخزن نصب شده به طور خوکار بسته می‌شود تا آب بیش از حد نیاز به ریشه گیاه نرسد.

احتمالا این فناوری جدید با قیمت ۲۲۰ دلار روانه بازار خواهد شد که از این حیث می‌توان آن را به نوعی گران‌ترین گلدان جهان نیز به شمار آورد.

کد خبر 294144

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha