مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

بنیامین صدر: شهرداری تهران به مناسبت صدمین سال گشایش بلدیه پایتخت به 22 سالمند بالای صد سال نشان شهروند نمونه را اعطا کرد.

فرهنگسرای سالمند در تالار آوینی فرهنگسرای بهمن به مناسبت صدمین سال گشایش بلدیه تهران، دومین جشنواره 100+ را با حضور مسئولان شهرداری تهران و برخی اعضای شورای شهر برگزار کرد. [تصاویری از جشنواره 100+]

در این جشنواره از سالمندان صد ساله به عنوان الگوهای مرجع  خانواده‌هایی که با همه مشکلات زندگی شهری، آنان را به عنوان پیران محبت در جمع خانواده پذیرا هستند، قدردانی شد.‌

جشنواره 100+ با حضور 1500 سالمندان تهرانی برگزار شد. در این مراسم 22 شهروند ارشد و خانواده‌های آنان به‌صورت نمادین به پاس یک عمر تلاش و مهرورزی از سوی شهردار تهران‌ و وزیر رفاه نشان شهروند ارشد و لوح سپاس اهدا شد.

در این مراسم احمد نوریان، معاون فرهنگی- اجتماعی شهرداری تهران از سالمندان به عنوان راویان تاریخ معاصر یاد کرد و گفت: این عزیزان در دوران عمر پربرکت خود زحمات بسیاری را برای اعتلا و آبادانی شهر تهران متحمل شدند و هریک خاطرات تلخ و شیرین فراوانی را از لحظه لحظه‌های حوادث تاریخ‌ساز‌ این سرزمین در سینه دارند.

اکرم شاهرخی، رئیس فرهنگسرای سالمند در این‌باره گفت: جشن یک‌صد ساله‌های تهرانی به منظور تجلیل از پدربزرگ‌ها و مادر‌بزرگ‌هایی برگزار ‌شد که 100 سال است در کنار ما زندگی می‌کنند و برکت خانواده‌های ما هستند.

به گفته او، برنامه‌های این جشن با تناسب شیوه زندگی سالمندان منتخب و مسائلی مانند سوابق کاری درخشان آنان و سایر عواملی است که اغلب شرکت کنندگان در این مراسم به آنها افتخار می‌کنند و از آن خاطره دارند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 13، توجه به خانواده‌های این افراد را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: در این مراسم از خانواده‌های این افراد که از آنها نگهداری و به آنان رسیدگی می‌کنند نیز به پاس تجلیل از این حرکت قدردانی شد.

شاهرخی با بیان این‌که در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد سالمندان یک‌صد ساله در دست نیست، گفت: تاکنون موفق نشده‌ایم که از مرکز آمار یا ثبت احوال‌، آمار دقیقی از این افراد به‌دست آوریم و اطلاعات ما در این زمینه از بانک اطلاعاتی به‌دست می‌آید که برای صدور کارت منزلت تشکیل شده است.

بنا بر این گزارش، سخنرانی مقامات مسئول شهرداری و شورای شهر تهران، خاطره‌گویی، تهران قدیم از زبان نصرا... حدادی، اجرای موسیقی کلاسیک و پاپ، نمایش و پخش نما‌هنگ و اهدای جوایز شهروندان سالمند و خانواده‌هایشان از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

کد خبر 29411

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز