همشهری آنلاین: رایزنی‌های معاونان وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره نگارش متن برنامه جامع اقدام مشترک در جریان است و امروز نیز کارشناسان و معاونان نشست‌ خواهند داشت.

فارس نوشت: در دومین روز رایزنی‌های هسته‌ای در نیویورک و در حاشیه کنفرانس بازنگری معاهده NPT قرار است معاونان وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در راستای نگارش متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به گفت‌وگو بنشینند و از سوی دیگر نیز کارشناسان دو طرف به گفت‌وگو در این زمینه بپردازند.

دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای در نیویورک و در راستای نگارش متن برنامه جامع اقدام مشترک از دیروز (پنجشنبه) در نیویورک آغاز شد و سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی 2 نوبت و در مجموع هشت ساعت در این زمینه به رایزنی و گفت‌وگو پرداختند.

قرار است امروز (جمعه) در دومین روز این رایزنی‌ها معاونان وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ساعت 10:30 صبح به وقت محلی (19 به وقت تهران) درباره نگارش متن برنامه جامع اقدام مشترک برگزار شود.

کارشناسان دو طرف نیز ساعت 9 صبح به وقت محلی (17:30 به وقت تهران) نیز به رایزنی در این خصوص بپردازند.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه در دانشگاه نیویورک و در پاسخ به سوالی درباره محورهای اختلافی گروه ایران و 1+5 عنوان کرد: «نگارش متن را از فردا آغاز می‌کنیم. پرانتزهایی باقی مانده است، اما بر سر کلیات توافق وجود دارد.»

کد خبر 293804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha